ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1)
NÁZOV A ADRESY
Mesto Banská Bystrica
Vnútroštátne identifikačné číslo:
00313271
Československej armády 26, 97401 Banská Bystrica
Kód NUTS:
SK032
Slovensko
Kontaktná osoba:
Ing.Dušan Tury
Telefón:
+421 484330340
Email:
dusan.tury@banskabystrica.sk
Webové sídlo (internetová adresa)
Adresa stránky profilu kupujúceho (URL):
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-profilov/zakazky/4778
Hlavná adresa(URL):
http://www.banskabystrica.sk
I.3)
KOMUNIKÁCIA
Súťažné dokumenty sú dostupné priamo a úplne bez obmedzení či poplatkov
http://www.ezakazky.sk
Ďalšie informácie
Ďalšie informácie možno získať na:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Ponuky alebo žiadosti o účasť sa musia zasielať elektronicky
Adresa (URL): http://www.ezakazky.sk
I.4)
DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa:
Regionálny alebo miestny orgán
I.5)
HLAVNÁ ČINNOSŤ
Všeobecné verejné služby
ODDIEL II: PREDMET
II.1)
ROZSAH VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
II.1.1)
Názov:
Plán udržateľnej mobility funkčného územia krajského mesta Banská Bystrica
Referenčné číslo: IROP-PO1-SC121-2016-9 opak
II.1.2)
Hlavný kód CPV
90712100-2
Hlavný kód CPV, doplnkový slovník:
FG16-7 - Na použitie v mestách
MA09-8 - Pre dopravu
QB52-2 - Týkajúce sa životného prostredia
II.1.3)
Druh zákazky
Služby
II.1.4)
Stručný opis:
Predmetom zákazky je vypracovanie diela Plán udržateľnej mobility funkčného územia krajského mesta Banská Bystrica. Funkčné územie tvorí mesto Banská Bystrica a 16 obcí - Badín, Dolný Harmanec, Harmanec, Horné Pršany, Hronsek, Kordíky, Králiky, Kynceľová, Malachov, Nemce, Riečka, Selce, Slovenská Ľupča, Špania Dolina, Tajov a Vlkanová. Strategický dokument bude spracovaný v súlade so zadávacími podmienkami na vypracovanie Plánu udržateľnej mobility funkčného územia krajského mesta Banská Bystrica, ktoré tvoria Prílohu č. 3 súťažných podkladov a sú v ňom uvedené ďalšie podrobné informácie Dielo sa skladá z dvoch súčastí: 1. Plán udržateľnej mobility (PUM) a 2. Plán implementácie a monitoringu Plánu udržateľnej mobility. Požiadavky na obsah diela: 1. Základná štruktúra diela: a. Plán udržateľnej mobility (PUM) i. Prieskumy a zber dát, ii. Dopravný model pre súčasný aj výhľadový stav (podľa koncepcie ÚPN M BB), iii. Analýzy, iv. Návrhová časť (Ciele a opatrenia, vrátane návrhu zmien v ZAKOS mesta) b. Strategické environmentálne hodnotenie (SEA) Plánu udržateľnej mobility c. Plán implementácie a monitorovania Plánu udržateľnej mobility obsahujúci: i. zoznam jednotlivých činností, ii. vzťah činností k jednotlivým cieľom, iii. uvedenie zodpovednosti vo vzťahu k jednotlivým činnostiam, iv. časový rámec realizácie jednotlivých činností, v. predpokladané náklady jednotlivých činností, vi. zdroj financovania jednotlivých činností, vii. definovanie spôsobu monitorovania. 2. PUM posúdi všetky hlavné otázky týkajúce sa dopravného systému: a. organizácia (vrátane inštitucionálnych aspektov), b. prevádzka (vrátane súvisiacich finančných a zmluvných aspektov napr. zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme) c. infraštruktúra. 3. PUM bude obsahovať: a. textovú časť vrátane tabuliek a grafov b. grafickú časť
II.1.5)
Celková odhadovaná hodnota
550 000,00
EUR
bez DPH
II.1.6)
Informácie o častiach
Táto zákazka sa delí na časti:
Nie
II.2)
OPIS
II.2.2)
Dodatočné kódy CPV
71240000-2
71241000-9
90711000-4
II.2.3)
Miesto vykonania
Kód NUTS:
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
Miestom plnenia predmetu zákazky je sídlo verejného obstarávateľa, t.j. Mesto Banská Bystrica, Československej armády 26, 974 01 Banská Bystrica
II.2.4)
Opis obstarávania:
Predmetom zákazky je vypracovanie diela Plán udržateľnej mobility funkčného územia krajského mesta Banská Bystrica. Funkčné územie tvorí mesto Banská Bystrica a 16 obcí - Badín, Dolný Harmanec, Harmanec, Horné Pršany, Hronsek, Kordíky, Králiky, Kynceľová, Malachov, Nemce, Riečka, Selce, Slovenská Ľupča, Špania Dolina, Tajov a Vlkanová. Strategický dokument bude spracovaný v súlade so zadávacími podmienkami na vypracovanie Plánu udržateľnej mobility funkčného územia krajského mesta Banská Bystrica, ktoré tvoria Prílohu č. 3 súťažných podkladov a sú v ňom uvedené ďalšie podrobné informácie Dielo sa skladá z dvoch súčastí: 1. Plán udržateľnej mobility (PUM) a 2. Plán implementácie a monitoringu Plánu udržateľnej mobility. Požiadavky na obsah diela: 1. Základná štruktúra diela: a. Plán udržateľnej mobility (PUM) i. Prieskumy a zber dát, ii. Dopravný model pre súčasný aj výhľadový stav (podľa koncepcie ÚPN M BB), iii. Analýzy, iv. Návrhová časť (Ciele a opatrenia, vrátane návrhu zmien v ZAKOS mesta) b. Strategické environmentálne hodnotenie (SEA) Plánu udržateľnej mobility c. Plán implementácie a monitorovania Plánu udržateľnej mobility obsahujúci: i. zoznam jednotlivých činností, ii. vzťah činností k jednotlivým cieľom, iii. uvedenie zodpovednosti vo vzťahu k jednotlivým činnostiam, iv. časový rámec realizácie jednotlivých činností, v. predpokladané náklady jednotlivých činností, vi. zdroj financovania jednotlivých činností, vii. definovanie spôsobu monitorovania. 2. PUM posúdi všetky hlavné otázky týkajúce sa dopravného systému: a. organizácia (vrátane inštitucionálnych aspektov), b. prevádzka (vrátane súvisiacich finančných a zmluvných aspektov napr. zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme) c. infraštruktúra. 3. PUM bude obsahovať: a. textovú časť vrátane tabuliek a grafov b. grafickú časť
II.2.5)
Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena
II.2.6)
Odhadovaná hodnota
550 000,00
EUR
bez DPH
II.2.7)
Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
Obdobie:
v mesiacoch (od zadania zákazky)
18
Toto obstarávanie môže byť obnovené:
Áno
Popis obnovy:
V prípade, ak verejný obstarávateľ zruší použitý postup zadávania zákazky v súlade s § 57 zákona o verejnom obstarávaní, bude sa postupovať v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní v platnom znení.
II.2.10)
Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty:
Nie
II.2.13)
INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie:
Áno
Číslo projektu alebo referenčné číslo:
Integrovaný regionálny operačný program, Prioritná os 1: Bezpečná a ekologická doprava v regiónoch, Špecifický cieľ 1.2.1: Zvyšovanie atraktivity a konkurencieschopnosti verejnej osobnej dopravy (názov projektu: Plán udržateľnej mobility funkčného územia krajského mesta Banská Bystrica; kód ITMS 2014+: 302011J67, číslo zmluvy IROP-Z-302011J674-121-9).
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1)
PODMIENKY ÚČASTI
III.1.1)
Vhodnosť vykonávať profesionálnu činnosť vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok:
1.1 Podmienky účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní podľa § 32 zákona o verejnom obstarávaní v platnom znení, t.j. musí preukázať, že: a) nebol on, ani jeho štatutárny orgán, ani člen štatutárneho orgánu, ani člen dozorného orgánu, ani prokurista právoplatne odsúdený za trestný čin korupcie, trestný čin poškodzovania finančných záujmov Európskych spoločenstiev, trestný čin legalizácie príjmu z trestnej činnosti, trestný čin založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny, trestný čin založenia, zosnovania alebo podporovania teroristickej skupiny, trestný čin terorizmu a niektorých foriem účasti na terorizme, trestný čin obchodovania s ľuďmi, trestný čin, ktorého skutková podstata súvisí s podnikaním alebo trestný čin machinácie pri verejnom obstarávaní a verejnej dražbe. Preukáže doloženým výpisom z registra trestov nie starším ako 3 mesiace. b) nemá evidované nedoplatky na poistnom na sociálne poistenie a zdravotná poisťovňa neeviduje voči nemu pohľadávky po splatnosti podľa osobitných predpisov (zákon č.461/2002 Z.z. o sociálnom poistení) v Slovenskej republike alebo v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu. c) nemá daňové daňové nedoplatky voči daňovému úradu a colnému úradu podľa osobitných predpisov (zákon č.199/2004 Z.z. Colný zákon a zákon č.563/2009 Z.z. o správe daní) v Slovenskej republike alebo v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu. d) nebol na jeho majetok vyhlásený konkurz, nie je v reštrukturalizácii, nie je v likvidácii, ani nebolo proti nemu zastavené konkurzné konanie pre nedostatok majetku alebo zrušený konkurz pre nedostatok majetku. Preukáže doloženým potvrdením príslušného súdu nie starším ako 3 mesiace. e) je oprávnený dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu. Preukáže doloženým dokladom o oprávnení dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu, ktorý zodpovedá predmetu zákazky f) nemá uložený zákaz účasti vo verejnom obstarávaní potvrdený konečným rozhodnutím v Slovenskej republike alebo v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu. Preukáže doloženým čestným vyhlásením. g) nedopustil sa v predchádzajúcich troch rokoch od vyhlásenia alebo preukázateľného začatia verejného obstarávania závažného porušenia povinností v oblasti ochrany životného prostredia, sociálneho práva alebo pracovného práva podľa osobitných predpisov, za ktoré mu bola právoplatne uložená sankcia, ktoré dokáže verejný obstarávateľ preukázať, h) nedopustil sa v predchádzajúcich troch rokoch od vyhlásenia alebo preukázateľného začatia verejného obstarávania závažného porušenia profesijných povinností, ktoré dokáže verejný obstarávateľ preukázať. 1.2 Ak uchádzač alebo záujemca má sídlo, miesto podnikania alebo obvyklý pobyt mimo územia Slovenskej republiky a štát jeho sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu nevydáva niektoré z dokladov uvedených vyššie alebo nevydáva ani rovnocenné doklady, možno ich nahradiť čestným vyhlásením podľa predpisov platných v štáte jeho sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu. Ak nie je upravený inštitút čestného vyhlásenia, môže ho nahradiť vyhlásením urobeným pred súdom, správnym orgánom, notárom, inou odbornou inštitúciou alebo obchodnou inštitúciou podľa predpisov platných v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu uchádzača alebo záujemcu. 1.3 Uchádzač môže preukázať splnenie podmienok účasti osobného postavenia zápisom do zoznamu hospodárskych subjektov podľa § 152 ZVO. Verejný obstarávateľ uzná rovnocenný zápis alebo potvrdenie o zápise vydané príslušným orgánom iného členského štátu. Verejný obstarávateľ príjme aj iný rovnocenný doklad predložený uchádzačom alebo záujemcom. 1.4 Uchádzač môže v zmysle § 39 ZVO predbežne nahradiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti určené verejným obstarávateľom prostredníctvom jednotného európskeho dokumentu. Nakoľko textové pole má obmedzenú veľkosť, podmienky účasti vo verejnej súťaži sú uvedené v súťaž.podkladoch.
III.1.2)
Ekonomické a finančné postavenie
Zoznam a krátky opis kritérií výberu:
Nepožaduje sa
Minimálna požadovaná úroveň štandardov:
Nepožaduje sa.
III.1.3)
Technická a odborná spôsobilosť
Kritériá výberu sú stanovené v dokumentoch k obstarávaniu
III.2)
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.2.3)
Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
Povinnosť uviesť mená a odbornú kvalifikáciu pracovníkov poverených vykonaním zákazky
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1)
DRUH POSTUPU
IV.1.1)
Druh postupu
Verejná súťaž
IV.1.8)
Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
Na toto obstarávanie sa vzťahuje dohoda o vládnom obstarávaní:
Nie
IV.2)
ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.2.2)
Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 22.05.2020 10:00
IV.2.4)
Jazyk (jazyky), v ktorom (ktorých) možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
IV.2.6)
Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Ponuka musí platiť do: 01.03.2021
IV.2.7)
Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 22.05.2020 11:00
Miesto:
Mesto Banská Bystrica, Československej armády 26, 974 01 Banská Bystrica
Informácie o oprávnených osobách a otváraní ponúk:
Otváranie ponúk sa uskutoční dňa 22.05.2020 o 11:00 hod. sprístupnením predložených dokladov verejnému obstarávateľovi prostredníctvom elektronického nástroja ewww.eZakazky.Verejný obstarávateľ zverejní všetkým uchádzačom návrhy na plnenie kritérií, obchodné mena alebo názvy, sídla, miesta podnikania alebo adresy pobytov všetkých uchádzačov prostredníctvom portálu www.ezakazky.sk.
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.1)
INFORMÁCIE O OPAKOVANÍ OBSTARÁVANIA
Toto obstarávanie sa bude opakovať:
Nie
VI.2)
INFORMÁCIE O ELEKTRONICKOM RIADENÍ PRÁCE
Použijú sa elektronické platby
VI.3)
DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE:
Komunikácia a výmena informácií vo verejnom obstarávaní sa uskutočňuje písomne, prostredníctvom elektronických prostriedkov v zmysle § 20 zákona 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní. Komunikácia vrátane doručovania pre účely tohto verejného obstarávania sa bude uskutočňovať spôsobom určeným funkcionalitou elektronického nástroja eZakazky na portáli www.ezakazky.sk. Súťažné podklady budú každému zaregistrovanému záujemcovi k dispozícii na komunikačnom elektronickom portáli www.ezakazky.sk bez obmedzenia. Spôsob vyžiadania a poskytnutia súťažných podkladov: a) hospodársky subjekt zadá do internetového vyhľadávača elektronickú adresu www.ezakazky.sk, b) klikne na názov zákazky, c) klikne na Žiadosť o účasť/o súťažné podklady, d) prihlási sa do systému nasledovným spôsobom: d1) ak už hospodársky subjekt má v systéme zriadené konto prihlási sa priamo svojimi, už poskytnutými prihlasovacími údajmi (v prípade zabudnutých prihlasovacích údajov zvolí možnosť zaslania prihlasovacích údajov elektronicky na elektronickú adresu), alebo prostredníctvom elektronického ID; d2) ak ešte hospodársky subjekt nemá zriadené konto v systéme, klikne na Registrácia a postupuje podľa pokynov uvedených pre registráciu v systéme priamo na internetovej stránke www.ezakazky.sk. Záujemcovi budú sprístupnené súťažné podklady a všetky ďalšie dokumenty súvisiace so súťažnými podkladmi určené verejným obstarávateľom pre vypracovanie ponuky v elektronickom systéme na elektronickej adrese www.ezakazky.sk. V prípade potreby vysvetlenia podmienok účasti vo verejnom obstarávaní, súťažných podkladov alebo inej sprievodnej dokumentácie alebo iných dokumentov poskytnutých verejným obstarávateľom môže ktorýkoľvek zo záujemcov požiadať dostatočne vopred o ich vysvetlenie priamo prostredníctvom elektronického systému www.ezakazky.sk. Žiadosť o vysvetlenie musí byť doručená prostredníctvom elektronického komunikačného portálu www.ezakazky.sk. Žiadosť o vysvetlenie nebude akceptovaná, ak bude doručená na emailovú adresu kontaktnej osobe verejného obstarávateľa resp. iným spôsobom. Vyššie uvedený postup platí aj v prípade, ak hospodársky subjekt získa súťažné podklady z Profilu verejného obstarávateľa alebo iným spôsobom, ak má záujem o vysvetlenie informácií potrebných na vypracovanie ponuky, návrhu a na preukázanie splnenia podmienok účasti. V rámci dodržania princípu rovnakého zaobchádzania so záujemcami a princípu transparentnosti, verejný obstarávateľ určil vyššie uvedený spôsob komunikácie, na iný spôsob komunikácie verejný obstarávateľ nebude brať zreteľ ak verejný obstarávateľ v súťažných podkladov neujasnil iný individuálny spôsob komunikácie v osobitných prípadoch. Ďalšie podrobnosti ohľadne elektronickej komunikácie je uvedené v súťažných podkladoch. Nakoľko prevádzkovateľ Vestníka verejného obstarávania vo formulári výzvy na predkladanie ponúk limituje počet znakov, ktoré je možné vložiť v tomto formulári do polí s textovým atribútom, nie je možné v texte Výzvy uviesť podrobne podmienky elektronickej komunikácie. Podrobné vymedzenie a určenie doručovania dokladov a komunikácie so záujemcami a uchádzačmi verejný obstarávateľ uvádza v súťažných podkladoch. Z uvedeného dôvodu bol v texte Výzvy uvedený iba komunikačný portál a základné pravidlá vyžiadania podkladov či požiadania o vysvetlenie. Uchádzač vo svojej ponuke predloží splnenie podmienok účasti, čestné vyhlásenia, požiadavky na predmet zákazky bližšie uvedené v súťažných podkladov a iné dokumenty vyžadované v súťažných podkladoch. Verejný obstarávateľ vylúči z verejného obstarávania uchádzača, ak na základe dôveryhodných informácií má dôvodné podozrenie, že uchádzač alebo záujemca uzavrel v danom verejnom obstarávaní s iným hospodárskym subjektom dohodu narúšajúcu hospodársku súťaž. Zábezpeka: Nevyžaduje sa
VI.4)
POSTUPY PRESKÚMANIA
VI.4.1)
Orgán zodpovedný za preskúmanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Ružová dolina 10, P.O.BOX 98
82005
Bratislava
Slovensko
Telefón:
+421 250264176
Fax:
+421 250264219
Internetová adresa (URL):
http://www.uvo.gov.sk
VI.4.4)
Útvar, od ktorého možno získať informácie o postupe preskúmania
Úrad pre verejné obstarávanie
Ružová dolina 10, P.O.BOX 98
82005
Bratislava
Slovensko
Vnútroštátne identifikačné číslo:
31797903
Telefón:
+421 250264176
Fax:
+421 250264219
Internetová adresa (URL):
http://www.uvo.gov.sk
VI.5)
DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA:
21.04.2020