II.1)
ROZSAH OBSTARÁVANIA
II.1.1)
Názov:
Poskytovanie verejnoprospešných služieb na úseku verejnej zelene
Referenčné číslo: 9089/2020
II.1.2)
Hlavný kód CPV
77300000-3
II.1.3)
Druh zákazky
Služby
II.1.4)
Stručný opis:
Predmetom tejto zákazky bude zabezpečovanie nasledovných služieb v oblasti údržby verejnej zelene v meste Levice a v mestských častiach mesta Levice Čankov, Kalinčiakovo, Malý Kiar a Horša a to po dobu 5 rokov: starostlivosť o stromy, starostlivosť o kríky, ruže, trvalky, letničky a ostatná údržba zelene.
II.1.6)
Informácie o častiach
Táto zákazka sa delí na časti:
Nie
II.1.7)
Celková hodnota obstarávania (bez DPH)
2 787 302,83
EUR
bez DPH
II.2)
OPIS
II.2.2)
Dodatočné kódy CPV
77310000-6
77312000-0
77312100-1
77314100-5
77340000-5
90512000-9
II.2.3)
Miesto vykonania
Kód NUTS:
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
mesto Levice a jeho mestské časti Čankov, Horša, Kalinčiakovo a Malý Kiar
II.2.4)
Opis obstarávania:
Predmetom tejto zákazky bude zabezpečovanie nasledovných služieb v oblasti údržby verejnej zelene v meste Levice a v mestských častiach mesta Levice Čankov, Kalinčiakovo, Malý Kiar a Horša a to po dobu 5 rokov: starostlivosť o stromy, starostlivosť o kríky, ruže, trvalky, letničky a ostatná údržba zelene.
II.2.5)
Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena
II.2.13)
INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie:
Nie
II.2.14)
Doplňujúce informácie
Odôvodnenie nerozdelenia zákazky na časti v zmysle § 28 ods. 2 zákona:
Predmetom tejto zákazky je zabezpečenie služieb na úseku verejnej zelene podľa presne stanovených požiadaviek verejného obstarávateľa v meste Levice a v mestských častiach mesta Levice Čankov, Kalinčiakovo, Malý Kiar a Horša pričom nerozdelením predmetu zákazky na časti verejný obstarávateľ neuprie ani neobmedzí účasť záujemcov v danom verejnom obstarávaní.
Z preambuly smernice EP a R 2014/24/EÚ o verejnom obstarávaní a o zrušení smernice 2004/18/ES (recitál 78) pritom vyplýva, že ak sa verejný obstarávateľ rozhodne, že by nebolo vhodné rozdeliť zákazku na časti, dôvodom takéhoto rozhodnutia by napríklad mohlo byť, že potreba koordinácie jednotlivých dodávateľov častí zákazky by mohla predstavovať vážne riziko ohrozenia riadneho plnenia zákazky.
Verejný obstarávateľ zadefinoval v časti Opis predmetu zákazky v súťažných podkladoch, predmet tejto zákazky ako služby na úseku verejnej zelene v Meste Levice a v jeho 4 mestských častiach: Čankov, Horša, Kalinčiakovo a Malý Kiar., pričom tieto služby zahŕňajú najmä starostlivosť o stromy, starostlivosť o kríky, ruže, trvalky, letničky, ostatnú údržbu zelene a starostlivosť o trávnaté plochy v meste Levice a jeho mestských častiach. Všetky činnosti, ktoré sú zahrnuté v predmete zákazky spolu navzájom úzko súvisia. Z hľadiska včasného a kvalitného poskytovania plnenia predmetu zákazky ako aj z dôvodu zachovania kontinuity poskytovaných služieb, je žiaduce nedeliť predmet zákazky na časti. Zadefinovaním zákazky ako jedného celku predpokladá verejný obstarávateľ vytvorenie fungujúceho systému poskytujúceho služby na úseku údržby verejnej zelene tým istým dodávateľom, a to z dôvodu, aby bola zachovaná komplexnosť, kvalita, hospodárnosť a efektívnosť poskytovania predmetu zákazky.
V danom prípade verejný obstarávateľ po zvážení následkov možného rozdelenia predmetu zákazky na časti, má na základe všetkých vyššie uvedených dôvodov za to, že ak by sa obstarávaný predmet zákazky rozdelil na časti, v rámci ktorých by umožnil uchádzačom predkladať ponuky na samostatné časti predmetu zákazky a v ktorých by napokon mohlo byť viacero rôznych úspešných dodávateľov, tak potreba koordinácie jednotlivých dodávateľov častí zákazky, ktorá by bola pre riadne plnenie celého obstarávaného predmetu zákazky nevyhnutná, by mohla predstavovať vážne riziko ohrozenia riadneho plnenia obstarávanej zákazky. Služby, ktoré sú predmetom tejto zákazky, spolu časovo, miestne, vecne a funkčne súvisia. Prípadné rozdelenie na časti, alebo vyhlásenie viacerých verejných obstarávaní neznamená rozšírenie potenciálneho relevantného trhu. Práve naopak, zadaním zákazky v celom objeme je vytvorený predpoklad na dosiahnutie výhodnejších cien pre verejného obstarávateľa za poskytovanie predmetu zákazky, čo môže mať vplyv na hospodárnosť a efektívnosť vynakladania verejných finančných prostriedkov.
Členovia komisie na prípravu súťažných podkladov na zasadnutí schválili nedeliť zákazku na časti, nakoľko neobsahuje samostatne oddeliteľné celky, práve naopak, delením zákazky by mohol vzniknúť menší záujem zo strany uchádzačov o jej poskytovanie.
Nerozdelenie predmetu zákazky na časti je opodstatnené a odôvodnené a nepredstavuje porušenie princípov verejného obstarávania.