Oznámenie 55301 - WYP

Obsah

55301 - WYP
Vestník č. 260/2021 - 08.11.2021

VÝZVA NA PREDKLADANIE PONÚK
HLAVIČKA FORMULÁRA
Výber typu výzvy
Výzva na predkladanie ponúk pre podlimitné zákazky bez eTrhoviska
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV A ADRESY
Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky
IČO: 00151491
Námestie Alexandra Dubčeka 1, 81280 Bratislava - mestská časť Staré Mesto
Slovensko
Kontaktná osoba: JUDr. Martina Čaplová
Telefón: +421 259722363
Email: martina.caplova@nrsr.sk
Webové sídlo (internetová adresa)
Adresa stránky profilu kupujúceho (URL): www.nrsr.sk
I.3) KOMUNIKÁCIA
Súťažné dokumenty sú dostupné priamo a úplne bez obmedzení či poplatkov
http://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/dokumenty/434727
Ďalšie informácie možno získať na adrese
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Adresa (URL): https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/434727
I.4) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa Ministerstvo alebo iný štátny orgán vrátane jeho regionálnych alebo miestnych útvarov
I.5) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Všeobecné verejné služby
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
II.1) ROZSAH OBSTARÁVANIA
II.1.1) Názov
Reštaurátorské práce pri obnove objektov v areáli Bratislavského hradu
Referenčné číslo: 1916/2021
II.1.2) Hlavný kód CPV
45454100-5
II.1.3) Druh zákazky
II.1.4) Stručný opis
Predmetom zákazky sú reštaurátorské práce pri obnove objektov v areáli Bratislavského hradu. Pri reštaurovaní pôjde prevažne o reštaurátorské, konsolidačné ako aj rekonštrukčné postupy v prevažnej miere/rozsahu na architektonických kamenných článkoch a omietkach v exteriéri a interiéri objektov. Súčasťou zákazky je aj vypracovanie a dodanie dokumentácie vykonaných reštaurátorských prác so špecifikáciami požiadaviek na ďalšiu údržbu zreštaurovaného diela podľa zákona č. 49/2002 Z.z. o ochrane pamiatkového fondu v znení neskorších predpisov. Podrobný opis predmetu zákazky a rozsah prác je daný návrhmi na reštaurovanie a výkazmi výmer.
II.1.5) Celková predpokladaná hodnota
705 736,43 EUR bez DPH
II.1.6) Informácie o častiach
II.2) OPIS
II.2.3) Miesto dodania
Kód NUTS
SK
Hlavné miesto dodania alebo plnenia
Miestom uskutočnenia stavebných prác je areál Bratislavského hradu pričom bližšia špecifikácia miesta uskutočnenia stavebných prác je uvedená v návrhu zmluvy.
II.2.4) Opis obstarávania
Predmetom zákazky sú reštaurátorské práce pri obnove objektov v areáli Bratislavského hradu. Pri reštaurovaní pôjde prevažne o reštaurátorské, konsolidačné ako aj rekonštrukčné postupy v prevažnej miere/rozsahu na architektonických kamenných článkoch a omietkach v exteriéri a interiéri objektov. Súčasťou zákazky je aj vypracovanie a dodanie dokumentácie vykonaných reštaurátorských prác so špecifikáciami požiadaviek na ďalšiu údržbu zreštaurovaného diela podľa zákona č. 49/2002 Z.z. o ochrane pamiatkového fondu v znení neskorších predpisov. Podrobný opis predmetu zákazky a rozsah prác je daný návrhmi na reštaurovanie a výkazmi výmer.
II.2.5) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena
II.2.6) Predpokladaná hodnota
705 736,43 EUR bez DPH
II.2.7) Dĺžka trvania zákazky alebo rámcovej dohody
Trvanie v mesiacoch: 10
II.2.10) Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty: Nie
II.2.13) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie: Nie
ODDIEL III: OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY ÚČASTI
III.1.1) Osobné postavenie vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok: Uchádzač sa môže zúčastniť verejného obstarávania, len ak spĺňa podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní. Uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti podľa § 32 ods. 1 dokladmi podľa § 32 ods. 2, resp. 4 a 5 zákona o verejnom obstarávaní a podľa § 152 ods. 1 a 3 zákona o verejnom obstarávaní. Doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti podľa § 32 zákona o verejnom obstarávaní môže uchádzač predbežne nahradiť jednotným európskym dokumentom podľa § 39 zákona o verejnom obstarávaní, alebo čestným vyhlásením v súlade s § 114 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní, v ktorom uchádzač vyhlási, že spĺňa všetky podmienky účasti určené verejným obstarávateľom a poskytne verejnému obstarávateľovi na požiadanie doklady, ktoré čestným vyhlásením nahradil. V zmysle ustanovenia § 32 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ uvádza, že z dôvodu použitia údajov z informačných systémov verejnej správy nepredkladá záujemca doklad podľa § 32 ods. 2 písm. a), b) c) a e) zákona o verejnom obstarávaní na preukázanie podmienky účasti týkajúcej sa osobného postavenia uchádzača podľa § 32 ods. 1 písm. a), b), c) a e) zákona o verejnom obstarávaní. Podľa ustanovenia § 32 ods. 3, druhá veta, ak záujemca nepredloží doklad podľa § 32 ods. 2 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní (t. j. výpis z registra trestov nie starší ako tri mesiace), je povinný na účely preukázania podmienky účasti týkajúcej sa osobného postavenia podľa § 32 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní poskytnúť verejnému obstarávateľovi údaje potrebné na vyžiadanie výpisu z registra trestov. Údaje potrebné na vyžiadanie výpisu z registra trestov sú vymedzené v § 10 ods. 4 zákona č. 330/2007 Z. z. o registri trestov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, podľa ktorého údajmi potrebnými na vyžiadanie výpisu z registra trestov sú:
a) ak ide o fyzickú osobu
1. meno, priezvisko, rodné priezvisko, pôvodné meno alebo priezvisko, ak došlo k zmene mena alebo zmene priezviska, prípadne prezývku osoby, ktorej sa žiadosť týka,
2. dátum narodenia, rodné číslo, miesto a okres narodenia, adresu trvalého pobytu a u osoby narodenej v cudzine aj štát narodenia,
3. štátne občianstvo,
4. pohlavie,
5. meno, priezvisko a rodné priezvisko rodičov,
b) ak ide o právnickú osobu
1. obchodné meno alebo názov a sídlo právnickej osoby,
2. identifikačné číslo právnickej osoby, ak bolo pridelené,
3. označenie registra, v ktorom je právnická osoba zapísaná.
Údaje podľa druhej vety § 32 ods. 3 zákona o verejnom obstarávaní verejný obstarávateľ oprávnený použiť údaje z informačných systémov verejnej správy podľa osobitného predpisu bezodkladne zašle v elektronickej podobe prostredníctvom elektronickej komunikácie Generálnej prokuratúre Slovenskej republiky na vydanie výpisu z registra trestov.
Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny dodávateľov osobitne. Oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce, poskytovať službu preukazuje člen skupiny dodávateľov len vo vzťahu k tej časti zákazky, ktorú má zabezpečiť. Verejný obstarávateľ požaduje predloženie dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia v origináloch alebo v úradne osvedčených fotokópiách dokladov.
Odôvodnenie primeranosti podmienok účasti podľa § 38 ods. 5 zákona o verejnom obstarávaní:
Verejný obstarávateľ požaduje preukázanie splnenia podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia uchádzača v plnom rozsahu za účelom uzavretia zmluvy so spôsobilým a spoľahlivým hospodárskym subjektom.
III.1.2) Ekonomické a finančné postavenie
Zoznam a krátky opis podmienok: Nevyžaduje sa.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Nevyžaduje sa.
III.1.3) Technická a odborná spôsobilosť
Zoznam a krátky opis podmienok: Bod 1) Uchádzač podľa § 34 ods. 1 písm. b) zákona o verejnom obstarávaní predloží zoznam stavebných prác za predchádzajúcich päť rokov od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia stavebných prác; zoznam musí byť doplnený potvrdením o uspokojivom vykonaní stavebných prác a zhodnotení uskutočnených stavebných prác podľa obchodných podmienok, ak odberateľom
1. bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, dokladom je referencia,
2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak takéto potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich uskutočnení, doplneným dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli uskutočnené.
Bod 2) Uchádzač podľa § 34 ods. 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní predloží v ponuke údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii osôb určených na plnenie zmluvy alebo riadiacich zamestnancov.
Doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti podľa § 34 môže uchádzač predbežne nahradiť jednotným európskym dokumentom podľa § 39 zákona o verejnom obstarávaní, alebo čestným vyhlásením v súlade s § 114 ods. 1 zákona o verejnom obstarávaní, v ktorom uchádzač vyhlási, že spĺňa všetky podmienky účasti určené verejným obstarávateľom a poskytne verejnému obstarávateľovi na požiadanie doklady, ktoré čestným vyhlásením nahradil.
Uchádzač môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude skutočne používať kapacity osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Skutočnosť podľa druhej vety preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s osobou, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť. Z písomnej zmluvy musí vyplývať záväzok osoby, že poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti, musí preukázať splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia a nesmú u nej existovať dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až h) a ods. 7 zákona o verejnom obstarávaní; oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce, alebo poskytovať službu preukazuje vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak ide o požiadavku súvisiacu so vzdelaním, odbornou kvalifikáciou alebo relevantnými odbornými skúsenosťami najmä podľa § 34 odseku 1 písm. g) zákona o verejnom obstarávaní, uchádzač môže využiť kapacity inej osoby len, ak táto bude reálne vykonávať stavebné práce alebo služby, na ktoré sa kapacity vyžadujú.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: K bodu 1) Uchádzač predloženým zoznamom stavebných prác doplneným potvrdeniami odberateľov za predchádzajúcich päť rokov od vyhlásenia verejného obstarávania preukáže realizáciu aspoň jednej zákazky rovnakého alebo obdobného charakteru ako predmet zákazky vo výške finančných nákladov minimálne 150 000,00 eur bez DPH. (Rovnaký alebo obdobný charakter bude verejný obstarávateľ posudzovať vo vzťahu k danému predmetu zákazky, t.j. reštaurovaniu historických omietok a murív v interiéroch a exteriéroch historickej architektúry).
K bodu 2) Uchádzač musí preukázať, že ním navrhnutá aspoň jedna osoba/osoby spĺňa/jú nasledovné minimálne požiadavky:
a)reštaurátor fyzická osoba s platným osvedčením vydaným Komorou reštaurátorov podľa § 5 ods. 2 zákona č. 200/1994 Z.z. o Komore reštaurátorov a o výkone reštaurátorskej činnosti jej členov v znení neskorších predpisov alebo ekvivalentný doklad podľa príslušných právnych predpisov v krajine sídla uchádzača v špecializácii reštaurovania:
1)Sochárstvo S6 reštaurovanie kamenných polychrómových sôch, kamenných architektonických článkov, muriva a nadväzujúcich omietok v interiéroch a exteriéroch objektov historickej architektúry;
2)Sochárstvo S9 reštaurovanie štukových plastík, štukových architektonických článkov a súvisiacich omietok v interiéroch a exteriéroch objektov historickej architektúry.
Uchádzač môže preukázať splnenie podmienky účasti jednou osobou, ktorá je držiteľom osvedčenia na špecializáciu reštaurovania S6 a S9 súčasne, alebo môže preukázať splnenie podmienky účasti dvoma osobami s požadovanými špecializáciami (jedna osoba reštaurátor v špecializácie S6 a jedna osoba reštaurátor v špecializácii S9). Uchádzač predloží pri osobe podľa písm. a) platné doklady odbornej spôsobilosti/ osvedčenia a životopis osoby, ktorý musí obsahovať: a) titul, meno a priezvisko, b) história zamestnania (rok, miesto výkonu, zamestnávateľa, pozícia, aktuálny zamestnávateľ), c) zoznam realizovaných projektov/zmlúv s uvedením pozície osoby a stručný opis realizovaných prác d) dátum a vlastnoručný podpis predmetnej osoby. Doklady musia byť predložené ako originály resp. úradne osvedčené fotokópie dokladov.
Odôvodnenie primeranosti určenej podmienky účasti vo verejnom obstarávaní:
Účelom požiadavky je preukázanie, či je uchádzač personálne a odborne spôsobilý zrealizovať predmet zákazky, pričom požiadavky technickej a odbornej spôsobilosti reflektujú aj vydané rozhodnutia KPÚ BA.
III.2) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.2.3) Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
ODDIEL IV: POSTUP
IV.2) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.2.2) Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 06.12.2021 09:00
IV.2.7) Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 06.12.2021 10:00
Miesto: Kancelária Národnej rady SR
Župné námestie 12, 811 03 Bratislava
Informácie o oprávnených osobách a otváraní ponúk: Verejný obstarávateľ umožní účasť na otváraní ponúk všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuku v lehote na predkladanie ponúk. Bližšie informácie v súťažných podkladoch.
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.3) DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
Komunikácia sa uskutočňuje elektronickou podobou prostredníctvom systému EVO. Podrobné informácie o systéme EVO sú uvedené na webovej stránke Úradu pre verejné obstarávanie, vrátane príručiek, videonávodov a podobne - https://www.uvo.gov.sk/viac-o-is-evo-5f6.html. Plynutie zákonných lehôt v elektronickej komunikácii je odo dňa odoslania/doručenia správy (doručenie nastáva v okamihu odoslania).Uchádzač predloží ponuku elektronicky prostredníctvom systému EVO.
Verejný obstarávateľ vyžaduje, aby uchádzač v ponuke uviedol podiel zákazky, ktorý má v úmysle zadať subdodávateľom, navrhovaných subdodávateľov a predmety subdodávok v súlade s ustanovením § 41 ods. 1 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní. Uchádzač je povinný predložiť v ponuke vyhlásenie o podiele zákazky, ktorú má v úmysle zadať subdodávateľom, navrhovaných subdodávateľov a predmety subdodávok. Ak uchádzač nemá v úmysle zadať zákazku alebo jej časť subdodávateľom podľa predchádzajúcej vety, predloží v ponuke vyhlásenie o tejto skutočnosti.
Verejný obstarávateľ umožňuje obhliadku miesta uskutočnenia stavebných prác. Kontaktná osoba pre uskutočnenie obhliadky: Ing. arch. Andrej Semanko, andrej.semanko@nrsr.sk, 0917596505, 02/59723803. Podrobné informácie v súťažných podkladoch.
Verejný obstarávateľ v súlade s ustanovením § 112 ods. 6 zákona o verejnom obstarávaní rozhodol, že vyhodnotenie splnenia podmienok účasti a vyhodnotenie ponúk z hľadiska splnenia požiadaviek na predmet zákazky sa uskutoční po vyhodnotení ponúk na základe kritérií na vyhodnotenie ponúk, tzv. superreverz. Po vyhodnotení ponúk na základe kritérií na hodnotenie ponúk, verejný obstarávateľ vyhodnotí splnenie podmienok účasti a požiadaviek na predmet zákazky u uchádzača, ktorý sa umiestnil na prvom mieste v poradí.
Verejný obstarávateľ v súlade s ustanovením § 28 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní zvážil vhodnosť rozdelenia zákazky na časti, pričom na základe relevantných dôvodov verejný obstarávateľ zákazku na časti nedelí.
Rozdelenie zákazky by mohlo spôsobiť, že jej realizácia sa týmto stane z hľadiska technického a koordinačného zabezpečenia činnosti jednotlivých dodávateľov častí zákazky, ako aj nárokov na rozsiahlejšie zabratie plôch v areáli Bratislavského hradu a to na dočasné zariadenia staveniska pre viacerých dodávateľov, oveľa zložitejšia ako u jedného dodávateľa a mohla by predstavovať riziko komplikácie riadneho plnenia zákazky, ako aj obmedzení v areáli. Reštaurátorské práce je teda je nevyhnutné zabezpečiť jedným dodávateľom, ktorý koordinačne a technicky uskutoční celý predmet zákazky s prihliadnutím na miesto plnenia, ktorým je areál Národnej kultúrnej pamiatky Bratislavský hrad a teda povaha miesta plnenia vyžaduje aj špecifické podmienky na dopravu, skladovanie materiálu a zariadenia staveniska.
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
05.11.2021

Redakčné opravy

57288 - IOX publikovaná vo Vestníku číslo 274/2021
V oznámení 55301-WYP verejného obstarávateľa/obstarávateľa Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky, Námestie Alexandra Dubčeka 1, 812 80 Bratislava - mestská časť Staré Mesto zverejnenom vo VVO č. 260/2021 zo dňa 08.11.2021 boli nesprávne zverejnené údaje IV.2.7) Podmienky na otváranie ponúk Namiesto: Dátum a čas: 06.12.2021 10:00 Miesto: Kancelária Národnej rady SR Župné námestie 12, 811 03 Bratislava Informácie o oprávnených osobách a otváraní ponúk: Verejný obstarávateľ umožní účasť na otváraní ponúk všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuku v lehote na predkladanie ponúk. Bližšie informácie v súťažných podkladoch. Má byť: Dátum a čas: 06.12.2021 10:00 Otváranie ponúk sa uskutoční na adrese: Virtuálne prostredie Informačného systému pre elektronické verejné obstarávanie verzia 18.0 v zmysle otvárania ponúk využitím funkcionality On-line sprístupnenie ponúk uchádzačom. www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/434727. Verejný obstarávateľ neumožňuje osobnú účasť na otváraní ponúk všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuku v lehote na predkladanie ponúk. Otváranie ponúk prostredníctvom využitia funkcionality On-line sprístupnenie ponúk je založené na automatickom generovaní (vytvorení) a odoslaní zápisnice z otvárania ponúk všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuku v lehote na predkladanie ponúk a taktiež všetkým členom komisie. Bližšie informácie v súťažných podkladoch. VI.3) DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE Vzhľadom ku skutočnosti, že Vláda Slovenskej republiky vyhlásila dňom 25. novembra 2021 na celom území Slovenskej republiky núdzový stav a zároveň obmedzila slobodu pohybu a pobytu z dôvodu mimoriadne nepriaznivej situácie spôsobenej šírením pandémie vírusu COVID-19 na území Slovenskej republiky, a s prihliadnutím na prijatie množstva opatrení týkajúcich sa najmä zákazu a obmedzenia návštev a pohybu v jednotlivých budovách verejného obstarávateľa (interné, normatívne akty riadenia verejného obstarávateľa/kancelárie), ako aj s prihliadnutím na funkcionalitu On-line sprístupnenie ponúk informačného systému EVO, verejný obstarávateľ v nadväznosti na vyššie uvedené, rozhodol o zmene spôsobu otvárania ponúk. Lehota na predkladanie ponúk a lehota na otváranie ponúk zostávajú zachované.

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité