Oznámenie 9616 - WYP

Obsah

9616 - WYP
Vestník č. 35/2022 - 03.02.2022

VÝZVA NA PREDKLADANIE PONÚK
HLAVIČKA FORMULÁRA
Výber typu výzvy
Výzva na predkladanie ponúk pre podlimitné zákazky bez eTrhoviska
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1) NÁZOV A ADRESY
Obec Granč - Petrovce
IČO: 00329070
Gašparovec 107/8, 05305 Granč-Petrovce
Slovensko
Kontaktná osoba: Ing. Rastislav Tapšák
Telefón: +421 911976973
Email: rasto.tapsak@gmail.com
Webové sídlo (internetová adresa)
I.3) KOMUNIKÁCIA
Súťažné dokumenty sú dostupné priamo a úplne bez obmedzení či poplatkov
http://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/dokumenty/436772
Ďalšie informácie možno získať na adrese
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Adresa (URL): https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/436772
I.4) DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa Regionálny alebo miestny orgán
I.5) HLAVNÁ ČINNOSŤ
Všeobecné verejné služby
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
II.1) ROZSAH OBSTARÁVANIA
II.1.1) Názov
12 b.j. Granč - Petrovce – obecné nájomné byty - II. etapa
II.1.2) Hlavný kód CPV
45211340-4
II.1.3) Druh zákazky
II.1.4) Stručný opis
Predmetom zmluvy je výstavba 12 b.j. nájomných bytov na pozemku verejného obstarávateľa vrátane vypracovania dokumentácie pre územné rozhodnutie a stavebné povolenie, inžinierska činnosť súvisiaca s vydaním právoplatného územného rozhodnutia a stavebného povolenia. Stavba musí splňať požiadavky na poskytnutie dotácie podľa zákona č.443/2010 Z.z. a požiadavky na poskytnutie úveru na kúpu bytu v bytovom dome podľa zákona č. 150/2013 v aktuálnom znení.

Výsledkom verejného obstarávania bude uzatvorenie zmluvy o budúcej zmluve, ktorá rieši podmienky odkúpenia
nájomných bytov a technického vybavenia. Budúci zhotoviteľ je povinný vypracovať v prvej etape projektovú
dokumentáciu pre územné rozhodnutie a stavebné povolenie na základe vypracovanej štúdie, ktorá definuje základne parametre stavby, body napojenia IS, objektovú skladbu a ktorá je podkladom pre určenie predpokladanej hodnoty zákazky, ako aj zabezpečiť právoplatné stavebné povolenie v určenom termíne. V prípade schválenia dotácie dôjde v druhej etape k výstavbe nájomných bytov, kolaudácii a následne ich odkúpeniu verejným obstarávateľom.

Štúdia ma odporúčací charakter, pričom pre uchádzačov je záväzná :
- priemerná podlahová plocha bytov v rozmedzí od 58,00 - 60,00 m2
- štruktúra bytov a to 8 x 3-izbový byt; 2 x 2-izbový byt a 2x1-izbový byt
- objektová skladba
- tvar a konštrukcia strechy
- body napojenia inžinierskych sietí (IS)
- údaje/ parametre stavby uvedené v štúdii sú pre účely vyhotovenia Tepelno-technického riešenia (TTR) stanovené ako technicky minimálne. Uchádzač môže navrhnúť za účelom vypracovania TTR ekologickejšie riešenie.

Výstavba BD bude realizovaná na severovýchodnom okraji obce, v blízkosti existujúcej zástavby bytovými domami .
Objekt je trojpodlažný bez podpivničenia, s dvoma sekciami. Byty na 1. nadzemnom podlaží sú jednoizbové, na 2. a 3. nadzemnom podlaží sú dvoj a trojizbové. Objekt bude zastrešený sedlovou strechou, sklon 25°. Konštrukciu strechy tvorí drevený krov z drevených väzníkov so styčníkovými plechmi.
II.1.5) Celková predpokladaná hodnota
858 044,40 EUR bez DPH
II.1.6) Informácie o častiach
II.2) OPIS
II.2.2) Dodatočné kódy CPV
71240000-2
II.2.3) Miesto dodania
Kód NUTS
SK041
Hlavné miesto dodania alebo plnenia
Objekt bytového domu bude osadený na pozemku p.č. 468/35, 468/36, 468/43 a 468/87, k.ú. Granč - Petrovce
II.2.4) Opis obstarávania
Predmetom zákazky je komplexné zhotovenie diela, novostavby bytového domu s 12 bytovými jednotkami bežného
štandardu podľa § 2 ods. 1 písm. e) zákona č. 443/2010 Z. z. o dotáciách na rozvoj bývania a o sociálnom bývaní (ďalej len zákon č. 443/2010 Z. z.) a príslušnej potrebnej technickej vybavenosti podľa § 6 ods. 1 písm. f) zákona č. 150/ 2013 Z. z. o Štátnom fonde rozvoja bývania (ďalej len zákon o ŠFRB) v súbehu s § 2 ods. 1 písm. p) zákona č. 443/2010 Z.z., ktoré pozostáva z vypracovania dokumentácie pre územné rozhodnutie, projektovej dokumentácie pre stavebné povolenie, projektovej dokumentácie pre realizáciu stavby vrátane položkového rozpočtu, t.j. výkazu výmer a uskutočnenie stavebných prác vrátane nevyhnutnej inžinierskej činnosti súvisiacej s vydaním stavebného povolenia a kolaudačného rozhodnutia k dielu podľa požiadaviek uvedených v súťažných podkladoch a zmluvných podmienkach.
Súčasťou realizácie diela musí byť i návrh a realizácia potrebnej technickej vybavenosti prislúchajúcej bytovému domu. Zhotovená projektová dokumentácia a komplexná realizácia diela podľa zhotovenej a schválenej projektovej
dokumentácie v požadovanom rozsahu a spôsobom súladným s právnym poriadkom Slovenskej republiky musí
zohľadňovať všetky relevantné, pre verejného obstarávateľa vo vzťahu k definovanému účelu a cieľu tejto zadávanej
zákazky, efektívne podmienky a požiadavky súvisiace so zhotovením diela, uvedené, okrem iných, i v zákone o ŠFRB a vo Vyhláške Ministerstva dopravy a výstavby SR č. 326/2015 Z. z. o výške dotácie na obstaranie nájomného bytu, obstaranie technickej vybavenosti a odstránenie systémovej poruchy a výške oprávnených nákladov na obstaranie nájomného bytu v ich účinnom znení ku dňu vyhlásenia tohto verejného obstarávania zverejnením výzvy na predkladanie ponúk vo Vestníku verejného obstarávania.

Členenie stavby na stavebné objekty :
SO 01 Bytový dom
SO 02 Vodovodná prípojka
SO 03 Splašková kanalizácia
SO 04 Odberné elektrické zariadenie
SO 05 Odberné plynové zariadenie
SO 06 Spevnené plochy chodníky
SO 07 Spevnené plochy komunikácie
SO 08 Spevnené plochy parkovacie miesta
II.2.5) Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Názov: Tepelno-technické riešenie
Relatívna váha: 10
Názov: Cena za dodanie projektovej dokumentácie vrátane inžinierskej činnosti s DPH
Relatívna váha: 2

Cena
Relatívna váha: 88
II.2.6) Predpokladaná hodnota
858 044,40 EUR bez DPH
II.2.7) Dĺžka trvania zákazky alebo rámcovej dohody
Trvanie v mesiacoch: 5
Informácie o obnovenom obstarávaní
Toto obstarávanie môže byť obnovené
Popis obnovy: Ak nastanú skutočnosti podľa §57 zákona 343/2015 o verejnom obstarávaní
II.2.10) Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty: Nie
II.2.13) INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie: Nie
II.2.14) Doplňujúce informácie
Termín pre 1.etapu : dodanie PD vrátane právoplatného stavebného povolenia do 5 mesiacov odo dňa nadobudnutia
účinnosti zmluvy. Termín pre 2.etapu - zhotovenie diela : v lehote do konca mesiaca november v druhom kalendárnom roku nasledujúcom po roku, v ktorom bola uzavretá zmluva o poskytnutí dotácie podľa zákona č.443/2010 Z.z. a podľa zákona č. 150/2013 Z.z. o ŠFRB.
ODDIEL III: OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1) PODMIENKY ÚČASTI
III.1.1) Osobné postavenie vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok: Vyžaduje sa splnenie podmienok účasti osobného postavenia podľa §32 ods. 1 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní v platnom znení. (ďalej aj ,,zákon"). Ich splnenie preukáže uchádzač predložením dokladov podľa § 32 ods. 2., resp. ods. 3 až 5 zákona alebo podľa §152 zákona.
V prípade skupiny dodávateľov sa preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne podľa §37 ods.3 zákona. Splnenie podmienky účasti podľa §32 ods. 1 písm. e) zákona o verejnom obstarávaní preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
Verejný obstarávateľ uzná rovnocenné potvrdenie vydané príslušným orgánom iného štátu, ktorým uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ príjme aj iný rovnocenný doklad - ich ekvivalenty predložené uchádzačom.
Verejný obstarávateľ podľa § 40 ods. 6 písm. g) ZVO vylúči z verejného obstarávania uchádzača alebo záujemcu, ak na základe dôveryhodných informácií má dôvodné podozrenie, že uchádzač alebo záujemca uzavrel v danom verejnom obstarávaní s iným hospodárskym subjektom dohodu narúšajúcu hospodársku súťaž.
V súvislosti s prijatým zákonom č. 221/2019 Z. z. ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 177/2018 Z. z. o niektorých
opatreniach na znižovanie administratívnej záťaže využívaním informačných systémov verejnej správy (zákon proti
byrokracii), došlo od 1.12.2019 k novelizácii ustanovenia § 32 ods. 1 písm. b) a c) zákona č. 343/2015 Z.z.; pri
aktualizácii dokladov odporúčame záujemcom, resp. uchádzačom postupovať podľa všeobecného metodického
usmernenia č. 11/2019 : https://www.uvo.gov.sk/uvod/aktualne-temy-2a8.html?id=571.
Vo vzťahu k preukazovaniu podmienok účasti podľa § 32 ods. 1 písm. b), c) a e) zákona v prípade uchádzačov so sídlom v Slovenskej republike platí, že verejný obstarávateľ si ich splnenie overí z informačných systémov verejnej správy, tzn., že títo uchádzači nemusia v ponuke predkladať doklady podľa § 32 ods. 2 písm. b), c) a e) zákona. V prípade, že z technických príčin nebude môcť verejný obstarávateľ uvedené doklady získať, je oprávnený ich od uchádzača dožiadať. Ak uchádzač za fyzické osoby nepredloží doklad podľa § 32 ods. 2 písm. a) zákona o verejnom obstarávaní, je povinný na účely preukázania podmienky podľa § 32 ods. 1 písm. a) zákona poskytnúť verejnému obstarávateľovi údaje, potrebné na vyžiadanie výpisu z registra trestov za tieto fyzické osoby. Uvedené sa v súvislosti s dokladom podľa § 32 ods. 2 písm. a) zákona netýka výpisu z registra trestov pre právnické osoby a výpisu z registra trestov pre fyzické osoby s obvyklým pobytom mimo územia SR, nakoľko tieto doklady nie je verejný obstarávateľ oprávnený získať z informačných systémov verejnej správy podľa osobitného predpisu
III.1.3) Technická a odborná spôsobilosť
Zoznam a krátky opis podmienok: Uchádzač preukáže splnenie technickej a odbornej spôsobilosti :
3.1. Podľa §34 ods. 1 písm. b) zákona : zoznamom stavebných prác uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia stavebných prác; zoznam musí byť doplnený potvrdením o uspokojivom vykonaní stavebných prác a zhodnotení uskutočnených stavebných prác podľa obchodných podmienok, ak odberateľom : 1. bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona, dokladom je referencia; 2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača o ich uskutočnení, doplneným dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli uskutočnené.
3.2. Podľa §34 ods. 1 písm. g) zákona : údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácií osôb určených na plnenie zmluvy alebo riadiacich zamestnancov.
3.3. Podľa §34 ods. 1 písm. h) zákona : uvedením opatrení environmentálneho manažérstva, ktoré uchádzač použije pri plnení zmluvy alebo koncesnej zmluvy
3.4.Uchádzač môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné
kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi
preukázať, že pri plnení zmluvy bude skutočne používať kapacity osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie
technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Skutočnosť podľa druhej vety preukazuje uchádzač písomnou
zmluvou uzavretou s osobou, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť. Z písomnej zmluvy musí vyplývať záväzok osoby, že poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti, musí preukázať splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia a nesmú u nej existovať dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až h) a ods. 7; oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce, alebo poskytovať službu preukazuje vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky alebo koncesie, na ktorú boli kapacity uchádzačovi poskytnuté. Ak ide o požiadavku súvisiacu so vzdelaním, odbornou kvalifikáciou alebo relevantnými odbornými skúsenosťami najmä podľa §34 ods. 1 písm. g), uchádzač môže využiť kapacity inej osoby len, ak táto bude reálne vykonávať stavebné práce alebo služby, na ktoré sa kapacity vyžadujú.
3.5. Uchádzač, ktorého tvorí skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti na verejnom obstarávaní
týkajúce sa technickej alebo odbornej spôsobilosti spoločne.
3.6. Pri sumách uvedených v inej mene ako v EUR sa použije pri prepočte z inej meny na EUR kurz inej meny k EUR uvedený v kurzovom lístku ECB zverejnený Národnou bankou Slovenska v deň zverejnenia výzvy na predkladanie ponúk vo Vestníku verejného obstarávania a ak to nie je možné, potom v najbližší predchádzajúci deň pred dňom zverejnenia výzvy vo Vestníku verejného obstarávania.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: K bodu 3.1.: Verejný obstarávateľ požaduje predložiť dôkaz (napr. referencie) o uskutočnení stavebných prác alebo ich častí rovnakého alebo podobného charakteru ako predmet zákazky (pozemné stavby), minimálne v objeme predpokladanej hodnoty zákazky (kumulatívne), to všetko za predchádzajúcich 5 rokov.

K bodu 3.2.: Verejný obstarávateľ požaduje predložiť nasledovné údaje o odbornej kvalifikácii odborníka :
- Platné osvedčenie o vykonaní skúšky odbornej spôsobilosti pre činnosť stavbyvedúci pre pozemné stavby v zmysle
Zákona č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších
predpisov alebo ekvivalent, vydaný členským alebo iným štátom.
- Životopis odborníka ( vlastnoručne podpísaný) s uvedením súčasnej pracovnej pozície a profesijnej praxe, z ktorého
musí vyplývať, či je odborník zamestnancom uchádzača alebo ide o inú osobu podľa §34 ods. 3 zákona.

K bodu 3.3.: Uchádzač preukáže a doloží, že je držiteľom platného certifikátu systému environmentálneho manažérstva
ISO 14001 : 2004, v oblasti realizácie stavebných prác, ktorým potvrdí splnenie noriem environmentálneho manažérstva. Verejný obstarávateľ uzná aj osvedčenie vydané príslušnými orgánmi členských štátov, resp. prijme aj iné dôkazy predložené uchádzačom o zabezpečení systému environmentálneho manažérstva, avšak musia byť rovnocenné opatreniam na zabezpečenie systému environmentálneho manažérstva podľa požiadaviek na vystavenie príslušného certifikátu v súlade s § 36 zákona o verejnom obstarávaní.
III.2) PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.2.2) Podmienky vykonania zákazky
Realizácia predmetu zákazky je rozdelená na 2 etapy. V prvej bude vypracovaná PD pre územné rozhodnutie a stavebné povolenie vrátane zabezpečenia inžinierskej činnosti v súvislosti s vydaním právoplatného stavebného povolenia. Úspešný uchádzač sa zaviaže dodať verejnému obstarávateľovi právoplatné stavebné povolenie vrátane kompletnej dokumentácie pre stavebné povolenie v termíne do 5 mesiacov odo dňa nadobudnutia účinnosti zmluvy.
V prípade, ak dodávateľ uvedený termín nedodrží, je verejný obstarávateľ oprávnený odstúpiť od zmluvy bez
nároku zhotoviteľa na ďalšie plnenie.
Po schválení dotácie a úveru s MDaV SR a ŠFRB bude v 2-ej etape realizovaná samotná stavba, ktorá po jej kolaudácii bude prevedená do vlastníctva obce.
III.2.3) Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
ODDIEL IV: POSTUP
IV.2) ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.2.2) Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 22.02.2022 10:00
IV.2.6) Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Ponuka musí platiť do: 31.10.2022
IV.2.7) Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 22.02.2022 11:00
Miesto: V systéme EVO ver. 18.0 funkcionalita "on-line" sprístupnenie ponúk, t.j. automatické vytvorenie a odoslanie
zápisnice z otvárania ponúk všetkým členom komisie a uchádzačom, ktorí predložili ponuku do lehoty na predkladanie
ponúk.
Informácie o oprávnených osobách a otváraní ponúk: Verejný obstarávateľ prostredníctvom funkcionality systému EVO ver. 18,0 umožní účasť na otváraní ponúk prostredníctvom online sprístupnenia ponúk všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuku v lehote na predkladanie ponúk a určeným spôsobom komunikácie.
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.2) INFORMÁCIE O ELEKTRONICKOM RIADENÍ PRÁCE
VI.3) DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
1. Komunikácia medzi verejným obstarávateľom a záujemcami alebo medzi verejným obstarávateľom a uchádzačmi sa bude uskutočňovať elektronicky podľa § 20 zákona a to prostredníctvom Informačného Systému Elektronického
Verejného Obstarávania - IS EVO VER. 18.0 na adrese https://www.uvo.gov.sk/portal-systemu-evo-5f5.html. V súvislosti s registráciou hospodárskych subjektov do IS EVO VER. 18 odporúčame záujemcom článok :
https://www.uvo.gov.sk/uvod/aktualne-temy-2a8.html?id=421
2. Verejný obstarávateľ poskytuje bezodplatný, neobmedzený, úplný a priamy prístup prostredníctvom elektronických
prostriedkov k dokumentom, potrebným na vypracovanie ponuky a na preukázanie splnenia podmienok účasti a to na internetovej adrese podľa bodu I.3) tejto výzvy a z uvedeného dôvodu tieto dokumenty záujemcom nezasiela. Priamy odkaz na túto internetovú adresu je tiež zverejnený v profile VO na web stránke Úradu pre verejné obstarávanie.
3. Hospodársky subjekt môže predbežne nahradiť doklady určené verejným obstarávateľom na preukázanie splnenia podmienok účasti jednotným európskym dokumentom podľa § 39 zákona (ďalej aj JED) alebo čestným vyhlásením, v ktorom vyhlási, že spĺňa všetky podmienky účasti určené verejným obstarávateľom a poskytne verejnému obstarávateľovi na požiadanie doklady, ktoré čestným vyhlásením nahradil. Viac informácií nájde záujemca v časti A.2 súťažných podkladoch.
4. Verejný obstarávateľ neuzavrie zmluvu s uchádzačom, ktorý ma povinnosť zapísať sa do registra partnerov verejného sektora a nie je zapísaný v registri partnerov verejného sektora alebo ktorého subdodávatelia, ktorí majú povinnosť zapísať sa do registra partnerov verejného sektora a nie sú zapísaní v registri partnerov verejného sektora. Uchádzač je povinný riadiť sa ustanoveniami zákona č. 315/2016 o registri partnerov verejného sektora v znení neskorších predpisov.
5. Skutočnosti, ktoré môžu nastať v procese postupu zadávania zákazky, neupravené touto výzvou a súťažnými
podkladmi, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní v platnom znení.
6. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo :
- neprijať ani jednu ponuku v prípade, ak cena úspešnej ponuky prekročí výšku finančných prostriedkov vyčlenených
verejným obstarávateľom na predmet zákazky (resp. pridelených na základe zmluvy o NFP)
- neuzavrieť zmluvu s uchádzačom, ktorý predložil ponuku presahujúcu limit predpokladanej hodnoty zákazky
- zrušiť súťaž v súlade s § 57 zákona
7. Verejný obstarávateľ požaduje zábezpeku vo výške 20.000,- Eur. Podmienky zloženia zábezpeky sú uvedené v
súťažných podkladoch.
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
31.01.2022

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité