II.1)
ROZSAH OBSTARÁVANIA
II.1.1)
Názov
Národná štúdia uskutočniteľnosti vysokorýchlostnej trate prepojenia krajín V4
Referenčné číslo: 34116/2021/O220
II.1.2)
Hlavný kód CPV
71241000-9
II.1.3)
Druh zákazky
Služby
II.1.4)
Stručný opis
Predmetom zákazky je poskytnutie služieb: vypracovať a dodať národnú štúdiu uskutočniteľnosti s názvom Národná štúdia uskutočniteľnosti vysokorýchlostnej trate prepojenia krajín V4 pre traťové úseky na území Slovenskej republiky v rámci medzinárodného projektu Vysokorýchlostné železničné prepojenie krajín V4 Budapešť - Bratislava - Praha - Varšava.
Štúdia uskutočniteľnosti navrhne súbor špecifických opatrení potvrdených zberom dát a analýzami a identifikuje zoznam riešení, ktoré by mohli byť posúdené a ďalej pripravované a realizované v krátkodobom, strednodobom, prípadne dlhodobom výhľade.
II.1.5)
Celková odhadovaná hodnota
1 545 442,00
EUR
bez DPH
II.1.6)
Informácie o častiach
Táto zákazka sa delí na časti:
Nie
II.2)
OPIS
II.2.2)
Dodatočné kódy CPV
71335000-5
79314000-8
II.2.3)
Miesto vykonania
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
Miesto dodania predmetu zákazky je GR ŽSR, Odbor stratégie a zahraničnej spolupráce, Klemensova 8, 813 61 Bratislava.
II.2.4)
Opis obstarávania
Predmetom zákazky je poskytnutie služieb: vypracovať a dodať národnú štúdiu uskutočniteľnosti s názvom Národná štúdia uskutočniteľnosti vysokorýchlostnej trate prepojenia krajín V4 pre traťové úseky na území Slovenskej republiky v rámci medzinárodného projektu Vysokorýchlostné železničné prepojenie krajín V4 Budapešť - Bratislava - Praha - Varšava.
Štúdia uskutočniteľnosti navrhne súbor špecifických opatrení potvrdených zberom dát a analýzami a identifikuje zoznam riešení, ktoré by mohli byť posúdené a ďalej pripravované a realizované v krátkodobom, strednodobom, prípadne dlhodobom výhľade.
Obstarávateľ požaduje:
- Spracovať dopravne, technicky, ekonomicky a environmentálne obhájiteľné riešenia plniace ciele Projektu, s ich
vzájomným porovnaním a porovnaním s variantom "bez Projektu".
- Posúdiť a zdôvodniť potrebu realizácie zmien v dopravnej obslužnosti a ostatnej Projektom priamo dotknutej
dopravnej infraštruktúry.
- Navrhnúť optimálny prevádzkový koncept pre každé navrhnuté technické riešenie na báze ekonomickej
efektívnosti (prevádzkové náklady dopravcu, typ infraštruktúry, náklady na údržbu trate, vplyv na počet
cestujúcich).
- Uvažovať vo všetkých konceptoch s jazdou vlakov organizovanou na báze liniek s pravidelnými intervalmi a
integrovaného taktového grafikonu a s pravdepodobným preložením niektorých existujúcich liniek na
vysokorýchlostej trati (ďalej ako "VRT") (napr. EC Praha - Budapešť).
- Stanoviť podmienky pre úspešnú realizáciu fungujúceho Projektu (napr. podmienené investície, obmedzenia v
riešenom území, koordinácia/eliminácia konfliktov s inými zámermi SR).
- Zadefinovať odporúčanú etapizáciu Projektu z hľadiska časovej a úsekovej postupnosti a príslušné dopady a riziká
vyplývajúce z jednotlivých míľnikov.
- Posúdiť a zdôvodniť potrebu realizácie nových železničných staníc alebo zastávok v nových lokalitách v závislosti
na nastavenom prevádzkovom koncepte.
- Posúdiť nové možnosti funkčného využitia existujúcej železničnej siete po výstavbe novej trate, najmä s ohľadom
na posilnenie železničnej dopravy, najmä v prípade železničnej trate Štúrovo - Nové Zámky - Bratislava, ktorá je
najviac ovplyvnená presmerovaním medzinárodnej osobnej dopravy.
- Spracovať kapacitnú analýzu existujúcej železničnej infraštruktúry železničného uzla Bratislava a trate Devínska
Nová Ves - Kúty - št. hr. SK/CZ najmä s ohľadom na to, aké obmedzenia pre rozsah prevádzky na novej trati
zapojenej do uzla Bratislava v jednotlivých časových horizontoch budú tieto trate predstavovať so zohľadnením
vplyvu vzájomnej koexistencie novej trate a všetkých ďalších existujúcich tratí zapojených do uzla Bratislava.
- Posúdiť vplyv na prevádzku a efektivitu novej trate v prípade, že nedôjde k modernizácii uzla Bratislava, trate
Štúrovo - Nové Zámky - Bratislava a trate Komárno - Dunajská Streda - Bratislava.
- Opísať akým spôsobom ovplyvnia jednotlivé projektové varianty VRT dotknuté územné plány
a akým procesom zmien budú musieť prejsť.
- Spracovať analýzu širších socioekonomických benefitov z výstavby novej trate.
II.2.5)
Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena
II.2.6)
Odhadovaná hodnota
1 545 442,00
EUR
bez DPH
II.2.7)
Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
Trvanie v mesiacoch: 24
Toto obstarávanie môže byť obnovené:
Nie
II.2.10)
Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty:
Nie
II.2.13)
Informácie o fondoch EÚ
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie:
Nie