ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
I.1)
NÁZOV A ADRESY
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky
Vnútroštátne identifikačné číslo:
00681156
Špitálska 4, 6, 8, 81643 Bratislava - mestská časť Staré Mesto
Kód NUTS:
SK
Slovensko
Kontaktná osoba:
Mgr. Natália Golubović Bulajcsíková
Telefón:
+421 220462407
Email:
natalia.golubovicbulajcsikova@employment.gov.sk
Webové sídlo (internetová adresa)
Adresa stránky profilu kupujúceho (URL):
https://www.uvo.gov.sk/profily/-/profil/pdetail/1630
Hlavná adresa(URL):
http://www.employment.gov.sk
I.2)
SPOLOČNÉ VEREJNÉ OBSTARÁVANIE
Zákazku prideľuje ústredný obstarávací orgán
I.3)
KOMUNIKÁCIA
Súťažné dokumenty sú dostupné priamo a úplne bez obmedzení či poplatkov
http://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/dokumenty/450319
Ďalšie informácie
Ďalšie informácie možno získať na:
vyššie uvedené kontaktné miesto/miesta
Ponuky alebo žiadosti o účasť sa musia zasielať elektronicky
Adresa (URL): www.employment.eranet.sk/
I.4)
DRUH VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Druh verejného obstarávateľa:
Ministerstvo alebo iný štátny orgán vrátane jeho regionálnych alebo miestnych útvarov
I.5)
HLAVNÁ ČINNOSŤ
Všeobecné verejné služby
ODDIEL II: PREDMET
II.1)
ROZSAH VEREJNÉHO OBSTARÁVANIA
II.1.1)
Názov:
Dodávka elektrickej energie pre rezort MPSVR SR
Referenčné číslo: VOB/161/2022-M_ORVO
II.1.2)
Hlavný kód CPV
09310000-5
II.1.3)
Druh zákazky
Tovary
II.1.4)
Stručný opis:
Predmetom zákazky je nákup a dodávka elektrickej energie podľa konkrétnych potrieb odberateľov rezortu MPSVR SR (cca 55 na rok 2023 a cca 124 na rok 2024) ako aj kompletné služby spojené s bezpečnou, stabilnou a komplexnou dodávkou elektrickej energie pre cca 469 odberných miest elektriny prevažne v budovách administratívneho charakteru na roky 2023 a 2024, ako aj prevzatie zodpovednosti za odchýlky, v kvalite zodpovedajúcej technickým podmienkam prevádzkovateľa distribučnej siete, pri dodržiavaní súvisiacich platných právnych predpisov Slovenskej republiky, technických podmienok a noriem a prevádzkového poriadku prevádzkovateľa distribučnej siete pre zmluvné obdobie za každé odberné miesto. Režim prenesenej zodpovednosti za odchýlku znamená preniesť na seba náklady s tým spojené. V roku 2023 nebude realizovaná dodávka elektrickej energie pre Centrá pre deti a rodiny, ktoré sú podriadenými organizáciami MPSRV SR v zmysle novely zákona č.250/2021 Z. z. o regulácii v sieťových odvetviach účinná od 1.4.2022. V roku 2024 bude do dodávky elektrickej energie pre rezort MPSVR SR zahrnutá aj dodávka elektrickej energie pre Centrá pre deti a rodiny. Zoznam predpokladaných pristupujúcich odberateľov rezortu MPSVR SR je uvedený v Prílohe č. 2 týchto súťažných podkladov (Príloha č. 3 a č. 4 Rámcovej dohody).
II.1.5)
Celková odhadovaná hodnota
6 857 383,36
EUR
bez DPH
II.1.6)
Informácie o častiach
Táto zákazka sa delí na časti:
Nie
II.2)
OPIS
II.2.3)
Miesto vykonania
Kód NUTS:
Hlavné miesto dodania alebo plnenia:
MPSVR SR a pristupujúce organizácie v zriaďovateľskej a organizačnej pôsobnosti MPSVR SR (v súlade s bodom 3., časť A.1 Opis predmetu zákazky SP)
II.2.4)
Opis obstarávania:
Predmetom zákazky je nákup a dodávka elektrickej energie podľa konkrétnych potrieb odberateľov rezortu MPSVR SR (cca 55 na rok 2023 a cca 124 na rok 2024) ako aj kompletné služby spojené s bezpečnou, stabilnou a komplexnou dodávkou elektrickej energie pre cca 469 odberných miest elektriny prevažne v budovách administratívneho charakteru na roky 2023 a 2024, ako aj prevzatie zodpovednosti za odchýlky, v kvalite zodpovedajúcej technickým podmienkam prevádzkovateľa distribučnej siete, pri dodržiavaní súvisiacich platných právnych predpisov Slovenskej republiky, technických podmienok a noriem a prevádzkového poriadku prevádzkovateľa distribučnej siete pre zmluvné obdobie za každé odberné miesto. Režim prenesenej zodpovednosti za odchýlku znamená preniesť na seba náklady s tým spojené. V roku 2023 nebude realizovaná dodávka elektrickej energie pre Centrá pre deti a rodiny, ktoré sú podriadenými organizáciami MPSRV SR v zmysle novely zákona č.250/2021 Z. z. o regulácii v sieťových odvetviach účinná od 1.4.2022. V roku 2024 bude do dodávky elektrickej energie pre rezort MPSVR SR zahrnutá aj dodávka elektrickej energie pre Centrá pre deti a rodiny. Zoznam predpokladaných pristupujúcich odberateľov rezortu MPSVR SR je uvedený v Prílohe č. 2 týchto súťažných podkladov (Príloha č. 3 a č. 4 Rámcovej dohody).
II.2.5)
Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Cena
II.2.6)
Odhadovaná hodnota
6 857 383,36
EUR
bez DPH
II.2.7)
Dĺžka trvania zákazky, rámcovej dohody alebo dynamického nákupného systému
Obdobie:
v mesiacoch (od zadania zákazky)
24
Toto obstarávanie môže byť obnovené:
Nie
II.2.10)
Informácie o variantoch
Budú sa akceptovať varianty:
Nie
II.2.13)
INFORMÁCIE O FONDOCH EURÓPSKEJ ÚNIE
Obstarávanie sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov Európskej únie:
Nie
ODDIEL III: PRÁVNE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1)
PODMIENKY ÚČASTI
III.1.1)
Vhodnosť vykonávať profesionálnu činnosť vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok:
Zoznam a krátky opis podmienok: 1.Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa § 32 ods. 1 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ZVO). Ich splnenie preukáže podľa § 32 ods. 2, prípadne podľa § 32 ods. 4 a/alebo 5, § 39 alebo § 152 ZVO. 2. Ak uchádzač preukazuje splnenie podmienky účasti dokladmi podľa § 32 ods. 2 ZVO, v zmysle § 32 poslednej vety ods. 3 ZVO nemusí verejnému obstarávateľovi predložiť doklad podľa § 32 ods. 2 písm. a) ZVO, ale predloží všetky údaje (§ 10 ods. 4 zákona č. 330/2007 Z. z. o registri trestov) potrebné k vyžiadaniu výpisu z registra trestov právnickej osoby, štatutárneho orgánu, členov štatutárneho orgánu, členov dozorného orgánu, prokuristov od Generálnej prokuratúry SR a nemusí predložiť doklady podľa § 32 ods. 2 písm. b), c) a e) ZVO (bod 2. sa nevzťahuje na uchádzačov podľa § 32 ods. 4 a/alebo 5 ZVO). 3. V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená vo verejnom obstarávaní sa požaduje preukázanie splnenia uvedenej podmienky účasti týkajúcej sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne.
III.1.2)
Ekonomické a finančné postavenie
Zoznam a krátky opis kritérií výberu:
Neuplatňuje sa
III.1.3)
Technická a odborná spôsobilosť
Zoznam a krátky opis kritérií výberu:
1. § 34 ods. 1 písm. a) ZVO predložením zoznamu dodávok tovaru alebo poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; dokladom je referencia, ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona; Verejný obstarávateľ je pri vyhodnotení splnenia podmienok účasti uchádzačov týkajúcich sa technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti povinný zohľadniť referencie uchádzačov alebo záujemcov uvedené v evidencii referencií, ak takéto referencie existujú. Ak sa uchádzač na preukázanie splnenia podmienky rozhodne použiť referenciu vedenú v informačnom systéme ÚVO v Evidencii referencií, odporúča sa, aby v súlade s princípom efektívnosti a transparentnosti vo verejnom obstarávaní uviedol v zozname Názov objednávateľa, názov zmluvy, stručný opis plnenia relevantného predmetu zákazky, miesto plnenia, lehotu plnenia, cenu plnenia v EUR bez DPH, objem plnenia v MWh a registračné číslo tejto referencie, tiež súčet objemu plnení relevantných pre vyhodnotenie v MWh za požadované obdobie podľa zadanej podmienky. Sken zoznamu sa predkladá formou podpísaného dokumentu oprávnenou osobou uchádzača. Ak zoznam obsahuje iba referencie z IS ÚVO Evidencia referencií, zoznam nemusí byť podpísaný. Za vyhlásenie verejného obstarávania sa považuje zverejnenie oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania v Úradnom vestníku Európskej únie.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov:
Uchádzač predloží zoznam dodávok tovaru (referencie) za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania na tovar totožný s predmetom zákazky s minimálnym objemom dodávky elektriny 15 000,00 MWh (kumulatívne za sledované obdobie), pričom min. 1 z referencií (dodávok) preukáže dodávku elektriny v objeme min. 8 000,00 MWh.
III.2)
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
III.2.2)
Podmienky vykonania zákazky:
Podmienky vykonania zákazky sú uvedené v súťažných podkladoch.
III.2.3)
Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
ODDIEL IV: POSTUP
IV.1)
DRUH POSTUPU
IV.1.1)
Druh postupu
Verejná súťaž
Zrýchlené konanie
Odôvodnenie:
Verejný obstarávateľ použije zrýchlené konanie z dôvodu naliehavej situácie spôsobenej pretrvávajúcou energetickou krízou, v dôsledku ktorej mu bola v predchádzajúcom verejnom obstarávaní predložená iba jedna ponuka, ktorá niekoľkonásobne prevyšovala predpokladanú hodnotu zákazky. Verejný obstarávateľ má za to, že poskytuje záujemcom dostatočný čas na vypracovanie a predloženie ponuky aj vzhľadom na to, že spôsob predkladania ponuky a požiadavky na ponuku nepredstavujú neprimeranú časovú náročnosť. Verejný obstarávateľ realizuje predmetné verejné obstarávanie v pozícii centrálnej obstarávateľskej organizácie a plánuje zabezpečiť dodávku elektrickej energie aj pre podriadené organizácie. V dôsledku končiacej zmluvy je zabezpečená dodávka elektrickej energie pre verejného obstarávateľa a jeho podriadené organizácie do 31.12.2022. Vzhľadom na uvedené sa verejný obstarávateľ dostal do časovej tiesne a využíva inštitút skrátenej lehoty na predkladanie ponúk.
IV.1.3)
Informácie o rámcovej dohode alebo dynamickom nákupnom systéme
Obstarávanie zahŕňa uzavretie rámcovej dohody
Rámcová dohoda s jediným uchádzačom
IV.1.6)
Informácie o elektronickej aukcii
Použije sa elektronická aukcia
IV.1.8)
Informácia o dohode o vládnom obstarávaní (GPA)
Na toto obstarávanie sa vzťahuje dohoda o vládnom obstarávaní:
Áno
IV.2)
ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
IV.2.2)
Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum a čas: 02.11.2022 10:00
IV.2.4)
Jazyk (jazyky), v ktorom (ktorých) možno predkladať ponuky alebo žiadosti o účasť
IV.2.6)
Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Ponuka musí platiť do: 15.12.2022
IV.2.7)
Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 02.11.2022 10:15
Miesto:
MPSVR SR, Špitálska 6, 816 43 Bratislava, Odbor realizácie verejného obstarávania, informačný systém ERANET.
Informácie o oprávnených osobách a otváraní ponúk:
Z dôvodu realizácie elektronickej aukcie bude OP v súlade s § 54 ZVO neverejné. OP sa v zmysle § 20 ods. 11 ZVO vykonáva spôsobom určeným funkcionalitou informačného systému, v ktorom je zákazka realizovaná, a to sprístupnením obsahu ponúk výhradne komisii verejného obstarávateľa.
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
VI.1)
INFORMÁCIE O OPAKOVANÍ OBSTARÁVANIA
Toto obstarávanie sa bude opakovať:
Nie
VI.2)
INFORMÁCIE O ELEKTRONICKOM RIADENÍ PRÁCE
Bude sa akceptovať elektronická fakturácia
Použijú sa elektronické platby
VI.3)
DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE:
1. MPSVR SR vykonáva predmetné verejné obstarávanie elektronicky v systéme elektronického verejného obstarávania. Komunikácia vrátane doručovania sa realizuje cez komunikačný modul v systéme ERANET. Doručenie do tohto systému je okamih prijatia dátovej správy na elektronickú adresu adresáta/adresátov dátovej správy v systéme. Každý záujemca/uchádzač, ktorý nie je registrovaný v systéme ERANET, sa zaregistruje do systému na webovej adrese https://employment.eranet.sk/ alebo www.eranet.sk. Po zaregistrovaní mu bude na ním zadanú emailovú adresu zaslané prístupové heslo pre prihlásenie do systému ERANET za účelom komunikácie s verejným obstarávateľom, preberania zadávacej dokumentácie, príloh a predkladanie elektronických ponúk. Registrovaný uchádzač v systéme ERANET sa už opakovane neregistruje. Na prihlásenie do systému používa prihlasovacie meno a heslo, ktoré si nastavil pri prvotnej registrácii. Po prihlásení do systému ERANET má uchádzač v profile Prehľad zákaziek neobmedzený prístup ku všetkým údajom a pokynom, vrátane súťažných podkladov a príslušných príloh. Uchádzač bude svoju ponuku predkladať výlučne elektronicky v zmysle § 49 ods. 1 písm. a) ZVO. 2. Verejný obstarávateľ určil pre predloženie elektronickej ponuky formát kódovania a šifrovania PDF. V elektronicky podanej ponuke musia byť jednotlivé dokumenty v ponuke podpísané oprávnenou osobou a môžu byť predložené ako kópie dokladov vrátane kópií v elektronickej podobe. 3. Verejná súťaž sa realizuje postupom podľa § 66 ods. 6 ZVO. 4. Verejný obstarávateľ požaduje zábezpeku na ponuku vo výške 300 000 EUR. Podrobné informácie k spôsobu zloženia zábezpeky sú uvedené v súťažných podkladoch (časť A.5, bod 15.). 5. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo neprijať ponuku, ktorej celková cena na dodanie predmetu zákazky presiahne vyčlenený finančný limit verejného obstarávateľa. 6. Podľa § 39 ZVO môže uchádzač predbežne nahradiť vyššie uvedené doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti určené verejným obstarávateľom Jednotným európskym dokumentom (JED). Verejný obstarávateľ povoľuje, že uchádzač môže vyplniť len oddiel GLOBÁLNY ÚDAJ PRE VŠETKY PODMIENKY ÚČASTI časti IV JED bez toho, aby musel vyplniť iné oddiely časti IV JED. 7. Verejný obstarávateľ informuje, že vyhlásenému verejnému obstarávaniu predchádzali Prípravné trhové konzultácie a informácie k výsledku sú zverejnené na https://www.uvo.gov.sk/private/organization/1630/order/440812
VI.4)
POSTUPY PRESKÚMANIA
VI.4.1)
Orgán zodpovedný za preskúmanie
Úrad pre verejné obstarávanie
Ružová dolina 10, P.O.BOX 98
82005
Bratislava
Slovensko
Telefón:
+421 250264176
Fax:
+421 250264219
Internetová adresa (URL):
http://www.uvo.gov.sk
VI.4.4)
Útvar, od ktorého možno získať informácie o postupe preskúmania
Úrad pre verejné obstarávanie
Ružová dolina 10, P.O.BOX 98
82005
Bratislava
Slovensko
Vnútroštátne identifikačné číslo:
31797903
Telefón:
+421 250264176
Fax:
+421 250264219
Internetová adresa (URL):
http://www.uvo.gov.sk
VI.5)
DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA:
14.10.2022