Oznámenie 4875 - WYS

Obsah

4875 - WYS
Vestník č. 43/2015 - 02.03.2015

VÝZVA NA PREDKLADANIE PONÚK (PODLIMITNÉ ZÁKAZKY)
Formulár: Formulár č. 7 podľa Vyhlášky č. 171/2013 Z. z.
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ/OBSTARÁVATEĽ
Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania
IČO: 42134943
Žehrianska 9, 85107 Bratislava - mestská časť Petržalka

Slovensko
Kontaktné miesto (miesta): Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania, Žehrianska 9, 851 07 Bratislava
Kontaktná osoba: PaedDr. Ivana Pichaničová, PhD.
Telefón: +421 268260301
Fax: +421 248260242
Email: ivana.pichanicova@nucem.sk
Adresa hlavnej stránky verejného obstarávateľa (URL): http://www.nucem.sk
Adresa stránky profilu kupujúceho (URL): http://www.uvo.gov.sk/profily/-/profil/zdokumenty/10522
Ďalšie informácie možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Súťažné a doplňujúce podklady možno získať na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
Ponuky budú doručené na už uvedenej adrese a kontaktnom mieste (miestach)
I.2. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
I.2.1. Druh verejného obstarávateľa/obstarávateľa
OP - Organizácia riadená verejným právom
Zatriedenie obstarávajúceho subjektu podľa zákona: § 6 ods. 1 písm. d)
ODDIEL II. PREDMET ZÁKAZKY
II. OPIS
II.1. Názov zákazky
Poskytovanie služieb v oblasti verejného a elektronického verejného obstarávania
II.1.2. Druh zákazky a miesto uskutočňovania stavebných prác, dodania tovarov alebo poskytovania služieb
Kategória služby číslo
11
Hlavné miesto poskytovania služieb: Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania Žehrianska 9, Bratislava
NUTS kód:
SK
SK01
II.1.3. Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Predmetom zákazky je poskytovanie služieb v oblasti verejného obstarávania v zmysle a v súlade so zákonom č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len ZVO) s cieľom efektívneho riadenia a realizácie procesov verejného obstarávania tak, aby podľa požiadaviek verejného obstarávateľa prinášali úsporu nákladov pri nákupe požadovaných komodít. Predmetom zákazky je poskytovanie poradenských a konzultačných služieb v procese verejného a elektronického verejného obstarávania a realizácie nadlimitných, podlimitných zákaziek a zákaziek nedosahujúcich limitné hodnoty, resp. služieb súvisiacich s vypracovaním zmluvných dokumentov vo verejnom obstarávaní, resp. iných právnych dokumentov a analýz, ako aj poskytnutie ad-hoc konzultačných služieb na základe aktuálnych požiadaviek a potrieb verejného obstarávateľa.
Bližšie informácie sú uvedené v súťažných podkladoch.
II.1.4. Spoločný slovník obstarávania (CPV)
Hlavný predmet
Hlavný slovník: 79418000-7
Doplňujúce predmety
Hlavný slovník: 79000000-4, 79419000-4
II.1.5) Časti
II.2. Množstvo alebo rozsah zákazky
II.2.1. Celkové množstvo alebo rozsah
Verejný obstarávateľ predpokladá komplexnú podporu a riadenie verejného obstarávania, v prípade potreby bezodkladné denné osobné konzultácie s určenými zodpovednými zamestnancami verejného obstarávateľa, analýzu procesov verejného obstarávania, posúdenie súladu realizovaných postupov s platnou legislatívou, prípravu dokumentácie pre jednotlivé postupy verejného obstarávania vrátane prípravy zmlúv vo verejnom obstarávaní, komplexnú prípravu a realizáciu jednotlivých postupov verejného obstarávania vrátane realizácie elektronických aukcií prostredníctvom systému certifikovaného podľa § 116 ZVO, ako aj zastupovanie verejného obstarávateľa v revíznych postupoch.
II.2.2. Predpokladaná hodnota predmetu zákazky bez DPH
Hodnota 125 000,0000 EUR
II.3. Trvanie zmluvy alebo lehota dodania
Zadajte hodnotu: 48
ODDIEL III. OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
III.1. Podmienky účasti
III.1.1. Osobné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: 1.1 Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa tieto podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 1 ZVO. Uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti určených podľa § 26 ods. 1 ZVO dokladmi podľa § 26 ods. 2 ZVO, resp. podľa ods. 4 a/alebo ods. 5 ZVO. V súlade s § 128 ods. 1 ZVO preukazuje podnikateľ vo verejnom obstarávaní splnenie podmienok účasti podľa § 26 ZVO údajmi a dokladmi, zapísanými v zozname podnikateľov.
1.2 Údaje zapísané v zozname podnikateľov sú účinné voči každému verejnému obstarávateľovi, nie je potrebné ich v postupoch verejného obstarávania overovať a verejný obstarávateľ je povinný na účely posudzovania splnenia podmienok účasti vo verejnom obstarávaní určených podľa § 26 ZVO zabezpečiť preukázanie splnenia podmienok účasti vyžiadaním si údajov, zapísaných v zozname podnikateľov alebo potvrdenia Úradu pre verejné obstarávanie o tom, že údaj nie je zapísaný v zozname podnikateľov podľa § 133 ods. 2 ZVO.
1.3 Ak ponuku predkladá skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia podľa § 26 ods. 1 ZVO, za každého člena skupiny dodávateľov osobitne. V súlade s ust. § 31 ods. 3 ZVO preukazuje splnenie podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 písm. f) ZVO člen skupiny vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť.
Odôvodnenie primeranosti použitia každej určenej podmienky účasti podľa § 26 ZVO vo vzťahu k predmetu zákazky a potreby jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 ZVO: Podmienky účasti na osobné postavenie vyplývajú z § 26 a § 32 ods. 1 ZVO. Vyžaduje sa predloženie originálov alebo úradne osvedčených kópií všetkých dokladov uvedených podľa tohto bodu.
III.1.2. Ekonomické a finančné postavenie
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: 2.1 § 27 ods. 1 písm. a) ZVO: Vyjadrenie banky (bank), v ktorej ma uchádzač vedený účet o solventnosti a schopnosti plniť finančné záväzky za obdobie predchádzajúcich troch rokov, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti, resp. založenia účtu. Uchádzač predloží originál alebo jeho úradne overenú kópiu, nie staršiu ako tri mesiace k poslednému dňu lehoty na predkladanie ponúk podľa bodu IV.2.3. Vyjadrenie banky musí obsahovať údaje o tom, že bežný účet uchádzača nebol za obdobie rokov predchádzajúcich troch rokov až do vydania vyjadrenia banky predmetom exekúcie a uchádzač v prípade splácania úveru dodržiava v predmetnom období splátkový kalendár, resp. že uchádzač nemá úver v banke. K vyjadreniu banky (bank) sa vyžaduje predložiť čestné vyhlásenie uchádzača, že má otvorené účty len v bankách, od ktorých predložil vyjadrenie, vrátane zoznamu týchto bánk.
Odôvodnenie primeranosti použitia určenej podmienky účasti podľa § 27 ods. 1 písm. a) ZVO vo vzťahu k predmetu zákazky a potreby jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 ZVO: Verejný obstarávateľ požadovaním tejto podmienky účasti skúma finančnú spoľahlivosť, ekonomickú stabilitu a schopnosť uchádzača bezproblémovo plniť požadovaný predmet zákazky, ako aj skutočnosť, že uchádzač je po finančnej stránke spoľahlivým partnerom na dodávku predmetu zákazky.
2.2 § 27 ods. 1 písm. d) ZVO: Prehľad o celkovom obrate za posledné tri hospodárske roky, za ktoré je dostupný v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti..
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Uchádzač preukáže celkový obrat v kumulatívnej (úhrnnej) hodnote minimálne 200.000,- EUR spolu za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti.
Odôvodnenie primeranosti použitia určenej podmienky účasti podľa § 27 ods. 1 písm. d) ZVO vo vzťahu k predmetu zákazky a potrebu jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 ZVO: Verejný obstarávateľ požadovaním tejto podmienky účasti skúma schopnosť uchádzača plniť si finančné záväzky, skúma výšku obratu a finančnú stabilitu. Požiadavka predloženia prehľadu o dosiahnutom obrate vyplýva zo spôsobu realizácie predmetu zákazky, kedy uchádzač musí mať počas celej doby realizácie predmetu zákazky disponibilný objem finančných prostriedkov. Podmienka účasti je potrebná vo vzťahu k predmetu zákazky vzhľadom na rozsah predmetu zákazky, predpokladanú hodnotu zákazky, dĺžku trvania tejto zákazky, resp. s ohľadom na zníženie pravdepodobnosti ekonomických rizík.
2.3 Ak uchádzač nedokáže z objektívnych dôvodov preukázať finančné a ekonomické postavenie určenými dokladmi, verejný obstarávateľ môže uznať aj iné doklady, ktorými sa preukazuje ekonomické a finančné postavenie, pokiaľ budú obsahovať požiadavky určené verejným obstarávateľom.
2.4 V prípade, že záujemca využije na preukázanie finančného a ekonomického postavenia finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah v čase podania ponuky, je záujemca povinný verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať so zdrojmi osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Zo zmluvy uzavretej s touto osobou musí byť jednoznačné, na ktorú časť/časti predmetu zákazky budú uchádzačovi poskytnuté kapacity podľa § 27 ods. 2 ZVO. Túto skutočnosť preukáže záujemca písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie, že táto osoba poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 ZVO vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli zdroje záujemcovi poskytnuté. Uchádzač predloží ako súčasť svojej ponuky aj samotnú zmluvu s treťou osobou ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia..
2.5 Vyžaduje sa predloženie originálov alebo úradne osvedčených kópií všetkých dokladov uvedených v bode 2.1 a 2.4 vyššie. Podmienku účasti podľa bodu 2.2 uchádzač preukazuje nasledovne:
uchádzač, ktorým je obchodná spoločnosť, družstvo, štátny podnik, subjekt verejnej správy, účtovná jednotka účtujúca podľa medzinárodných účtovných štandardov a ďalšie vybrané účtovné jednotky, odkazom na register účtovných závierok, v ktorom má uložené účtovné závierky; ak v registri nemá uložené všetky účtovné závierky za požadované obdobie, predloží kópiu výkazu ziskov a strát za predmetné obdobie,
uchádzač, ktorým je podnikateľ fyzická osoba, živnostník, nezisková organizácia, zahraničný uchádzač, kópiou výkazov ziskov a strát, ak uchádzač vedie podvojné účtovníctvo; resp. výkazov o príjmoch a výdavkoch, ak uchádzač vedie jednoduché účtovníctvo.
2.6. Ekvivalent v inej mene musí byť uchádzačom prepočítaný podľa kurzu Európskej centrálnej banky (ďalej len ECB) z inej meny na EUR, ktorý bol zverejnený ECB ako posledný v príslušnom (hospodárskom) roku.
2.7. V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená na verejnom obstarávaní, sa požaduje preukázanie splnenia podmienok účasti podľa tohto bodu výzvy na predkladanie ponúk za všetkých členov skupiny spoločne.
2.8. Splnenie podmienok účasti uvedených v tomto odseku možno preukázať aj čestným vyhlásením uchádzača v súlade s ust. § 32 ods. 11 ZVO. Doplňujúce informácie sú uvedené v časti VI.2 výzvy na predkladanie ponúk.
III.1.3. Technická alebo odborná spôsobilosť
Informácie a formálne náležitosti nevyhnutné na vyhodnotenie splnenia podmienok účasti: 3.1 § 28 ods. 1 písm. a) ZVO: Uchádzač predloží zoznam dodávok tovaru alebo poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky doplneným potvrdeniami o kvalite dodania tovaru alebo poskytnutia služieb s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; ak odberateľom
a)bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa ZVO, dokladom je referencia,
b)bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa ZVO, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané.
Minimálna požadovaná úroveň: Uchádzač predloží zoznam poskytnutých služieb rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky (t.j. poskytovanie poradenských a konzultačných služieb pre oblasť verejného a elektronického verejného obstarávania, ktoré zahrňovali aj realizáciu celého procesu verejného obstarávania spojeného so všetkými úkonmi viažucimi sa k uskutočneniu tohto procesu minimálne v rozsahu od oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania/výzvy na predkladanie ponúk po oznámenie o výsledku verejného obstarávania/informácie o uzavretí zmluvy na strane verejného obstarávateľa/obstarávateľa/osoby podľa § 7 ZVO) v celkovej minimálnej úhrnnej (kumulatívnej) hodnote 50.000,- eur s DPH za rozhodné obdobie (t. j. obdobie predchádzajúcich troch rokov k poslednému dňu lehoty na predkladanie ponúk). Uchádzač v zozname uvedie minimálne jednu (1) poskytnutú službu spĺňajúcu nasledovné parametre: poradenské a konzultačné služby vzťahujúce sa na zadávanie zákaziek (spolu)financovaných z prostriedkov EÚ alebo obdobných fondov a minimálne jednu (1) poskytnutú službu spĺňajúcu nasledovné parametre: poradenské a konzultačné služby vzťahujúce sa na zadávanie zákaziek systémom pre elektronické verejné obstarávanie (EVO) poskytovaným Úradom pre verejné obstarávanie bezodplatne.
Pozn. k bodu 3.1 vyššie: Podľa § 155m ods. 11 ZVO platí, že: Splnenie podmienky účasti podľa § 28 ods. 1 písm. a) ZVO, ak odberateľom bol verejny obstarávateľ alebo obstarávateľ, je do troch rokov odo dňa nasledujúceho po dni zriadenia evidencie referencií podľa § 9a ZVO a zverejnenia vzoru referencie podľa § 9a ods. 6 ZVO možné aj potvrdenym dôkazom o plnení, ak ide o zákazky, ktoré boli realizované postupom podľa tohto zákona v znení účinnom do 30. júna 2013. Verejny obstarávateľ si vyhradzuje právo overiť hodnotenie a pravdivosť údajov u odberateľov uvedenych v zozname.
Ak uchádzač preukazuje splnenie podmienky účasti referenciou, referencia obsahuje údaje v súlade s ust. § 9 ods. 2 ZVO. Ak uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti iným dôkazom o plnení, tento bude obsahovat:
nazov/obchodne meno, sidlo/miesto podnikania dodávateľa,
nazov/obchodne meno, sidlo/miesto podnikania odberatela,
predmet zmluvy/plnenia (strucny opis predmetu plnenia),
hodnota plnenia - celkova cena za poskytnutie služieb, ktorou sa rozumie celkova zmluvna cena za realizaciu plnenia uchádzača alebo tretej osoby, prostredníctvom ktorej preukazuje splnenie podmienky účasti. V pripade, ze skutocne fakturovana celkova cena sa lisi od celkovej zmluvnej ceny a je preukazana podla dalej uvedenych pravidiel, bude akceptovana tato fakturacna hodnota (dalej len cena). Cenu je potrebne uviest v strukture cena bez DPH, DPH a cena s DPH pre jednoznacne posudenie splnenia pozadovanej minimalnej urovne. V pripade ak uchádzač alebo tretia osoba, prostredníctvom ktorej preukazuje splnenie podmienky účasti, predklada zmluvu, ktorej realizacia presahuje stanovene obdobie rokov, t. j. poskytnutie služieb zacalo pred viac ako troma rokmi, alebo nebola skoncena v tejto lehote, uchádzač v zozname uvedie zvlast rozpoctovy naklad iba za tu cast plnenia, ktora bola realizovana v pozadovanom obdobi (a len tuto sumu uchádzač zapocita do celkoveho suctu cien - realizacnych nakladov vsetkych dodávok). V pripade, ak plnenia uchádzač alebo tretia osoba, prostredníctvom ktorej preukazuje splnenie podmienky účasti realizoval ako clen zdruzenia, vycisli a zapocita iba financny objem, realizovany nim samotnym.
zmluvny termin plnenia, skutocny termin plnenia (poskytnutia služieb),
kontaktna osoba za odberatela (meno, priezvisko, pozicia, aktualne telefonne cislo a e-mail za ucelom overenia predkladanych informacii),
potvrdenie o kvalite poskytnutia služieb,
podpis opravnenej osoby odberatela s uvedenim mena a jeho funkcie.
Pre posúdenie minimálnej požadovanej úrovne každej kvalifikovanej referencie, musí byť v zmysle vyššie uvedeného z ceny každej kvalifikovanej referencie vyčíslená hodnota, ktorá
zohľadňuje alikvotný rozsah len pre požadované posudzované obdobie (ak je to uplatniteľné),
zohľadňuje len poskytnutie služieb rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky (ak je to uplatniteľné),
zohľadňuje alikvotný podiel uchádzača (alebo tretej osoby, prostredníctvom ktorej preukazuje splnenie podmienky účasti) v skupine dodávateľov (ak je to uplatniteľné).
Odôvodnenie primeranosti použitia určených podmienok účasti podľa § 28 ods. 1 písm. a) ZVO vo vzťahu k predmetu zákazky a potrebu jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 ZVO: Požiadavku predloženia vyššie uvedeného zoznamu poskytnutých služieb ako aj minimálnu požadovanú úroveň štandardov verejný obstarávateľ určil za účelom potreby uzatvoriť zmluvný vzťah s uchádzačom, ktorý preukáže, že má dostatočné skúsenosti s poskytovaním služieb rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky a bude schopný plniť budúci zmluvný záväzok. Pre účely splnenia uvedenej podmienky účasti verejný obstarávateľ stanovil minimálnu úroveň štandardov v úhrnnej (kumulatívnej) hodnote 50.000,- eur s DPH s prihliadnutím na predpokladaný finančný objem požadovaného predmetu zákazky. Verejný obstarávateľ požaduje predloženie dokladov podľa tohto bodu predovšetkým z dôvodu, aby uchádzač preukázal schopnosť a praktické skúsenosti s poskytovaním služieb obdobného charakteru, v obdobnom rozsahu a komplexnosti ako je predmet zákazky, vzhľadom na to, že väčšia časť zákaziek, na ktoré sa budú vzťahovať poradenského a konzultačné služby bude spolufinancovaná z prostriedkov EÚ a verejný obstarávateľ pre účely zadávania zákaziek využíva systém pre elektronické verejné obstarávanie (EVO) poskytovaný Úradom pre verejné obstarávanie bezodplatne.
3.2. § 28 písm. g) ZVO: údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácií riadiacich zamestnancov, osobitne osôb zodpovedných za poskytnutie služby.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Z predložených dokladov, ktoré predkladá uchádzač, musia byť zrejmé minimálne údaje o vzdelaní, odbornej kvalifikácii a odbornej praxi osôb zodpovedných za poskytnutie služby (t. j. kľúčových expertov), čo uchádzač u týchto expertov preukáže predložením profesijných životopisov kľúčových expertov a príslušnými platnými certifikátmi a/alebo platnými potvrdeniami o absolvovaní príslušných školení, resp. ich ekvivalentmi vo vzťahu k predmetu zákazky. Verejný obstarávateľ uzná aj ine doklady, ktorymi sa preukazuje odborná spôsobilosť kľúčových expertov, pokiaľ budú obsahovať požiadavky určené verejným obstarávateľom.
Z každého predloženého profesijného životopisu príslušného experta alebo ekvivalentného dokladu musia vyplývať nasledovné údaje/skutočnosti:
meno a priezvisko príslušného kľúčového experta,
najvyššie dosiahnuté vzdelanie príslušného kľúčového experta (inštitúcia, od-do, získaný titul/certifikát),
história zamestnania/odbornej praxe príslušného kľúčového experta vo vzťahu k predmetu zákazky (zamestnávateľ/odberateľ, trvanie pracovného pomeru/trvanie poskytovaných služieb, pozícia, ktorú príslušný expert zastával),
praktické skúsenosti príslušného kľúčového experta (názov referencie/projektu, odberateľ/zamestnávateľ, predmet a zatriedenie zákazky (nadlimitná / podlimitná) - popis referencie/projektu, pozícia na projekte (Stručný opis činností, ktoré expert vykonával), obdobie rok od - do, meno a priezvisko aspoň jednej kontaktnej osoby a číslo telefónu odberateľa, kde si bude môcť verejný obstarávateľ overiť informácie),
dátum a podpis príslušného kľúčového experta.
Uchádzač preukáže splnenie nasledujúcich minimálnych požiadaviek na kľúčových expertov vyššie uvedeným spôsobom:
3.2.1 Kľúčový expert pre oblasť verejného obstarávania a elektronického verejného obstarávania (v počte minimálne 2 experti)
1. minimálne 3 roky odbornej praxe vo verejnom obstarávaní, pri obstarávaní tovarov, služieb a stavebných prác, v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky,
2. profesionálna praktická skúsenosť s riadením procesu verejného obstarávania, ktorú uchádzač u experta preukáže: zoznamom minimálne 5 zákaziek kľúčového experta s aktívnou účasťou na realizácii postupu verejného obstarávania na strane verejného obstarávateľa v zmysle ZVO (t. j. príprava a/alebo realizáciu procesu verejného obstarávania úkonmi viažucimi sa k uskutočneniu tohto procesu), z ktorých minimálne 2 realizované zákazky boli nadlimitné, a minimálne 1 bola (spolu)financovaná z prostriedkov EÚ.
3. profesionálna praktická skúsenosť s riadením procesu elektronického verejného obstarávania, ktorú uchádzač u experta preukáže: zoznamom minimálne 5 zákaziek kľúčového experta komplexne realizovaných prostredníctvom systému EVO prevádzkovaného Úradom pre verejné obstarávanie (Realizovaním zákaziek prostredníctvom systému EVO sa rozumie realizovanie celého postupu zadávania zákazky od jej vyhlásenia po ukončenie, nie len realizovanie elektronickej aukcie v systéme EVO).
3.2.2 Kľúčový expert pre právnu oblasť (v počte minimálne 1 expert)
1. vysokoškolské vzdelanie min. II. stupňa v oblasti právo (preukazuje osvedčenou kópiou VŠ diplomu),
2. minimálne 3 roky odbornej praxe vo verejnom obstarávaní, pri obstarávaní tovarov, služieb a stavebných prác, v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky,
3. profesionálna praktická skúsenosť s procesom verejného obstarávania, ktorú uchádzač u experta preukáže: zoznamom minimálne 5 zákaziek kľúčového experta s aktívnou účasťou na realizácii postupu verejného obstarávania v pozícii osoby zodpovednej za prípravu zmluvných dokumentov, príp. vedenie rokovaní vo verejnom obstarávaní (napr. zastupovanie v revíznych postupoch, priamych rokovacích konaniach a pod.).
Odôvodnenie primeranosti použitia určených podmienok účasti podľa § 28 ods. 1 písm. g) ZVO vo vzťahu k predmetu zákazky a potrebu jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 ZVO: Cieľom požiadavky je preukázanie zabezpečenia kvality poskytovaných služieb zo strany uchádzača, ktorý disponuje dostatočnými personálnymi kapacitami s primeranými skúsenosťami a odbornosťou pre poskytovanie služieb požadovaného rozsahu na profesionálnej úrovni, nakoľko je súčasťou predmetu plnenia tejto zákazky aj vypracovanie zmluvných dokumentov vo verejnom obstarávaní, príprava podkladov a stanovísk pre verejného obstarávania v procese verejného obstarávania a súvisiacich kontrol, ako aj zastupovanie verejného obstarávateľa v revíznych postupoch, atď.. Verejný obstarávateľ požaduje predloženie údajov o kľúčovom expertovi pre oblasť verejného a elektronického verejného obstarávania v počte min. 2 experti jednak z dôvodu uvedeného v bode 3.2.3 nižšie, a to že jedna osoba môže slúžiť na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti aj vo vzťahu k viacerým expertným pozíciám, a zároveň má garantovať, že uchádzač má k dispozícií personálne zabezpečenie na definovanie, usporiadanie a riadenie všetkých procesov súvisiacich s verejným obstarávaním ako aj z dôvodu zastupiteľnosti v čase nedostupnosti niektorého experta, resp. v prípade dvoch a viacerých súbežne prebiehajúcich verejných obstarávaní..
3.2.3 Jedna osoba môže slúžiť na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti aj vo vzťahu k viacerým expertným pozíciám (t. j. expertný tím uchádzača môže pozostávať aj len z 2 expertov za predpokladu, že jeden alebo obaja kľúčový experti pre oblasť verejného a elektronického verejného obstarávania disponujú kvalifikáciou požadovanou pre kľúčového experta pre právnu oblasť), avšak uchádzač musí vziať na seba riziko, že s takto zloženým expertným tímom nemusí byť schopný poskytnúť služby tvoriace predmet zákazky v požadovanom čase a kvalite.
3.3 § 28 ods. 1 písm. k) ZVO: uvedením podielu plnenia zo zmluvy, ktorý má uchádzač alebo záujemca poskytujúci službu v úmysle zabezpečiť subdodávateľom spolu s uvedením identifikačných údajov subdodávateľa, ak je známy, v rozsahu meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov, adresa pobytu alebo sídlo, identifikačné číslo alebo dátum narodenia, ak nebolo pridelené identifikačné číslo.
Túto podmienku účasti uchádzač preukazuje vtedy, ak súčet podielov všetkých zamýšľaných subdodávateľov uchádzača bude dosahovať sumu najmenej 50 % z hodnoty plnenia uvedenej v ponuke uchádzača. V prípade, ak súčet podielov všetkých zamýšľaných subdodávateľov bude nižší ako 50 % z hodnoty plnenia, uchádzač predloží čestné vyhlásenie, podpísané uchádzačom alebo osobou oprávnenou konať za uchádzača o tom, že súčet podielov všetkých zamýšľaných subdodávateľov uchádzača bude nižší ako 50 % z hodnoty plnenia uvedenej v ponuke uchádzača.
Odôvodnenie primeranosti použitia určených podmienok účasti podľa § 28 ods. 1 písm. k) ZVO vo vzťahu k predmetu zákazky a potrebu jej zahrnutia medzi podmienky účasti podľa § 32 ods. 6 ZVO: Informácie o subdodávateľoch majú zabezpečiť predovšetkým prehľad verejného obstarávateľa o subjektoch, ktoré sa budú podieľať na realizácii zákazky. Podmienka účasti na technickú alebo odbornú spôsobilosť vyplýva z § 28 a § 32 ods. 3 písm. b) bod 2. ZVO.
3.4 V prípade, že uchádzač využije na preukázanie technickej/odbornej spôsobilosti technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah, je uchádzač povinný verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude môcť reálne disponovať s kapacitami osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej/odbornej spôsobilosti v súlade s § 28 ods. 2 ZVO. Túto skutočnosť preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s touto osobou, obsahujúcou záväzok osoby, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť, že táto osoba poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Zo zmluvy uzavretej s touto osobou musí byť jednoznačné, na ktorú časť/časti predmetu zákazky budú uchádzačovi poskytnuté kapacity podľa § 28 ods. 2 ZVO. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti musí spĺňať podmienky účasti podľa § 26 ods. 1 ZVO vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak uchádzač preukázal technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť technickými a odbornými kapacitami inej osoby a počas trvania zmluvy dôjde k plneniu, ktorého sa toto preukázanie týka, uchádzač je oprávnený toto plnenie poskytnúť len sám, alebo prostredníctvom tej osoby, písomnou zmluvou s ktorou toto postavenie preukázal; možnosť zmeny subdodávateľa tým nie je dotknutá. Uchádzač predloží ako súčasť svojej ponuky aj samotnú zmluvu s osobou, ktorej postavenie využíva na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti.
3.5 Ekvivalent v inej mene musí byť uchádzačom prepočítaný podľa kurzu Európskej centrálnej banky (ďalej len ECB) z inej meny na EUR platným v deň kedy došlo ku skutočnosti rozhodujúcej pre preukázanie splnenia relevantnej podmienky účasti na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti.
3.6 V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov zúčastnená na verejnom obstarávaní, sa požaduje preukázanie splnenia podmienok účasti podľa tohto bodu výzvy na predkladanie ponúk za všetkých členov skupiny spoločne.
3.7 Vyžaduje sa predloženie originálov alebo úradne osvedčených kópií všetkých dokladov uvedených podľa bodu 3.1 až 3.4.
3.8. Splnenie podmienok účasti uvedených v tomto odseku možno preukázať aj čestným vyhlásením uchádzača v súlade s ust. § 32 ods. 11 ZVO. Doplňujúce informácie sú uvedené v časti VI.2 výzvy na predkladanie ponúk.
ODDIEL IV. POSTUP
IV.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
IV.1.1. Kritériá na vyhodnotenie ponúk
Voľba Ekonomicky najvýhodnejšia ponuka z hľadiska
kritérií uvedených nižšie (kritériá na vyhodnotenie ponúk je potrebné uviesť s ich relatívnou váhou alebo v zostupnom poradí dôležitosti, ak nemožno z preukázateľných dôvodov uviesť ich relatívnu váhu)
Časť: 1
Názov: Cena celkom za realizáciu jednej podlimitnej zákazky
Váha: 40
Časť: 2
Názov: Cena celkom za poradenské služby - Konzultácie vo verejnom obstarávaní
Váha: 40
Časť: 3
Názov: Cena celkom za realizáciu jednej nadlimitnej zákazky
Váha: 20
IV.1.2. Použije sa elektronická aukcia
IV.2. Administratívne informácie
IV.2.1. Evidenčné číslo spisu, ktoré pridelil verejný obstarávateľ/obstarávateľ
03/2015
IV.2.2. Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich dokumentov
Lehota na prijímanie žiadostí o súťažné podklady alebo o prístup k dokumentom
Dátum a čas: 23.03.2015 12:00
IV.2.3. Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 23.03.2015 12:00
IV.2.4. Podmienky otvárania ponúk
Dátum a čas: 23.03.2015 13:00
Miesto : Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania, Žehrianska 9, 851 07 Bratislava
Osoby oprávnené zúčastniť sa na otváraní ponúk : Áno
Dodatočné informácie o oprávnených osobách a otváraní ponúk:
1. Otváranie časti ponúk označených ako "Ostatné" komisiou bude v zmysle § 41 ZVO neverejné.
2. Na otváranie častí ponúk označených ako "Kritériá" sa môžu v súlade s ustanovením § 41 ods. 3 ZVO zúčastniť uchádzači, ktorí predložili ponuku v čase a mieste stanovenom v vo výzve na predkladanie ponúk, a ktorých ponuky neboli vylúčené. Na otváraní častí ponúk označených ako Kritériá budú týmto uchádzačom oznámené náležitosti v zmysle § 41 ods. 3 ZVO. Uchádzač, ktorý predložil ponuku v mieste a v lehote na predkladanie ponúk a ktorého ponuka nebola vylúčená, je oprávnený zúčastniť sa na otváraní ponúk prostredníctvom svojho/svojich štatutárneho/štatutárnych orgánu/orgánov, resp. môže byť zastúpený osobou oprávnenou zúčastniť sa na otváraní ponúk za uchádzača. Uchádzač (fyzická osoba), štatutárny orgán alebo člen štatutárneho orgánu uchádzača (právnická osoba) sa preukáže na otváraní ponúk preukazom totožnosti a napr. platným výpisom z obchodného registra. Poverený zástupca uchádzača sa preukáže preukazom totožnosti, napr. platným výpisom z obchodného registra a splnomocnením na zastupovanie vydaným štatutárnym orgánom alebo členom štatutárneho orgánu uchádzača.
ODDIEL VI. DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
VI.1. Zákazka sa týka projektu /programu financovaného z fondov EÚ
Ak áno, uviesť odkaz na projekt (projekty) a/alebo program (programy): Štrukturálne fondy Európskej únie prostredníctvom operačného programu Vzdelávanie
VI.2. Ďalšie doplňujúce informácie
1. Súťažné podklady budú dostupné na portáli EVO, resp. profile verejného obstarávateľa osobitnej časti vestníka VO (ďalej len profil VO). Súťažné podklady budú verejne prístupné tak, aby bol umožnený neobmedzený, priamy prístup k nim. Verejný obstarávateľ neposkytne záujemcom súťažné podklady v listinnej podobe. Verejný obstarávateľ neobmedzuje lehotu na prevzatie súťažných podkladov, ale odporúča záujemcom požiadať o súťažné podklady s časovým predstihom, ktorý im umožní využiť v zákonom stanovenej lehote inštitút vysvetľovania súťažných podkladov. Ďalšie podrobnosti týkajúce sa spôsobu dorozumievania sú uvedené v súťažných podkladoch.
3. Splnenie podmienky účasti možno v súlade s ust. § 32 ods. 11 ZVO preukázať čestným vyhlásením záujemcu/uchádzača. Doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 ZVO v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom. Ak uchádzač preukáže splnenie podmienky/podmienok účasti čestným vyhlásením, do čestného vyhlásenia uvedie konkrétne doklady/dokumenty, prostredníctvom ktorých bude následne preukazovať splnenie podmienky účasti, ako aj konkrétne informácie, údaje a dáta, na základe ktorých podmienku/podmienky účasti spĺňa.
4. Hodnotenie splnenia podmienok účasti bude založené na preskúmaní splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia uchádzačov podľa § 26 ZVO, finančného a ekonomického postavenia podľa § 27 ZVO a technickej alebo odbornej spôsobilosti uchádzačov podľa § 28 ZVO v intenciách podmienok uvedených v tejto výzve na predkladanie ponúk. Posúdenie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa postavenia uchádzačov v tomto verejnom obstarávaní sa vykoná z podkladov predložených podľa požiadaviek uvedených v bode III.1.1), III.1.2), III.1.3), tejto výzvy a v súlade so ZVO. Verejný obstarávateľ si v rámci vyhodnotenia splnenia podmienok účasti vyhradzuje možnosť v súlade s § 33 ods. 6 ZVO, resp. metodického usmernenia ÚVO č. 2786-5000/2013 požiadať uchádzačov o vysvetlenie alebo doplnenie predložených dokladov a teda aj čestného vyhlásenia vždy, keď z predložených dokladov nemožno posúdiť ich platnosť alebo splnenie podmienky účasti. V súlade s výkladovým stanoviskom ÚVO č. 16/2013 verejný obstarávateľ požiada v prípade dôvodných pochybností o pravdivosti predloženého čestného vyhlásenia uchádzača o predloženie konkrétnych dokladov, pri ktorých existujú dôvodné pochybnosti spolu s uvedením dôvodov pochybností o pravdivosti. Uchádzač musí doručiť vysvetlenie alebo požadované doplnenie predložených dokladov v lehotách stanovených v cit. ustanovení ZVO, pokiaľ verejný obstarávateľ neurčí dlhšiu lehotu.
5. Zadávanie podlimitnej zákazky sa realizuje systémom elektronického verejného obstarávania prostredníctvom systému elektronického verejného obstarávania (ďalej len systém EVO) na www.evo.gov.sk v rozsahu poskytovania súťažných podkladov a vysvetľovania.
6. Verejný obstarávateľ odporúča, aby súčasťou ponuky uchádzača bol CD/DVD nosič označený názvom Poskytovanie služieb VO/eVO s obsahom kompletnej ponuky uchádzača, ktorý bude určený na účely zverejnenia dokumentov v profile VO. Vo väzbe na zachovávanie mlčanlivosti o obchodnom tajomstve a informáciách označených ako dôverné, uchádzač začierni tie časti dokumentov, ktoré označí ako dôverné. Bližšie informácie sú uvedené v súťažných podkladoch.
7. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo v zmysle § 46 ZVO zadávanie zákazky zrušiť. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo neprijať ani jednu ponuku a neuzavrieť zmluvu so žiadnym uchádzačom v prípade, ak ceny uvádzané v ponukách prekročia predpokladanú hodnotu zákazky (v súlade s ust. § 46 ods. 2 ZVO)..
8. Verejný obstarávateľ stanovil pre potreby zadávania zákazky spôsob elektronickej komunikácie, ak nie je v zadávacej dokumentácii uvedené inak. Komunikácia medzi verejným obstarávateľom a záujemcami/uchádzačmi bude prebiehať v slovenskom jazyku. Doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti uchádzačov so sídlom mimo územia Slovenskej republiky musia byť predložené v pôvodnom jazyku a súčasne musia byť úradne preložené do štátneho jazyka, okrem dokladov predloženych v českom jazyku. Ak sa zistí rozdiel v ich obsahu, rozhodujúci je úradny preklad v štátnom jazyku. Detailné informácie sú uvedené v súťažných podkladoch.
9. Záujemca môže v súlade s ust. § 100 ods. 1 písm. e) ZVO požiadať o vysvetlenie najneskôr šesť pracovných dní pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk prostredníctvom systému EVO, t. j. najneskôr do 13.03.2015 do 12:00 hod. Žiadosti o vysvetlenie zaslané po tejto lehote, budú vrátené, resp. nezodpovedané, nakoľko systém EVO neumožňuje odoslať žiadosť o vysvetlenie po uplynutí definovanej lehoty.
10. Verejný obstarávateľ poskytne vysvetlenie údajov uvedených vo výzve na predkladanie ponúk alebo v súťažných podkladoch v súlade s ust. § 100 ods. 1 písm. e) ZVO bezodkladne, najneskôr do piatich pracovných dní od doručenia žiadosti o vysvetlenie, všetkým zainteresovaným záujemcom prostredníctvom systému EVO. O zverejnení vysvetlenia budú všetci uchádzači upozornení notifikačným e-mailom systému EVO. Verejný obstarávateľ poskytne vysvetlenie najneskôr do 20.03.2015.
11. Pred podpisom zmluvy sa vyžaduje, aby skupina dodávateľov z dôvodu riadneho plnenia zmluvy uzavrela a predložila verejnému obstarávateľovi zmluvu v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, ktorá bude zaväzovať zmluvné strany, aby ručili spoločne a nerozdielne za záväzky voči verejnému obstarávateľovi vzniknuté v súvislosti s realizáciou predmetu zákazky.
12. Lehota viazanosti ponúk: Uchádzač je svojou ponukou viazany od uplynutia lehoty na predkladanie ponúk až do uplynutia lehoty viazanosti ponúk stanovenej verejnym obstarávateľom do 30.11.2015.
13. Verejný obstarávateľ uzavrie rámcovú dohodu s 1 účastníkom s úspešným uchádzačom v lehote viazanosti ponúk na dobu 48 mesiacov s účinnosťou od 01.11.2015.
VI.3. Dátum odoslania tejto výzvy
27.02.2015

Redakčné opravy

6215 - IOX publikovaná vo Vestníku číslo 55/2015
V oznámení 04875-WYS verejného obstarávateľa/obstarávateľa Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania, Žehrianska 9, 851 07 Bratislava - mestská časť Petržalka zverejnenom vo VVO č. 043/2015 zo dňa 02.03.2015 boli nesprávne zverejnené údaje III.1.3. Technická alebo odborná spôsobilosť, bod 3.1. Namiesto: 3.1 § 28 ods. 1 písm. a) ZVO: Uchádzač predloží zoznam dodávok tovaru alebo poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky doplneným potvrdeniami o kvalite dodania tovaru alebo poskytnutia služieb s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; ak odberateľom a) bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa ZVO, dokladom je referencia, b) bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa ZVO, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané. Minimálna požadovaná úroveň: Uchádzač predloží zoznam poskytnutých služieb rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky (t.j. poskytovanie poradenských a konzultačných služieb pre oblasť verejného a elektronického verejného obstarávania, ktoré zahrňovali aj realizáciu celého procesu verejného obstarávania spojeného so všetkými úkonmi viažucimi sa k uskutočneniu tohto procesu minimálne v rozsahu od oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania/výzvy na predkladanie ponúk po oznámenie o výsledku verejného obstarávania/informácie o uzavretí zmluvy na strane verejného obstarávateľa/obstarávateľa/osoby podľa § 7 ZVO) v celkovej minimálnej úhrnnej (kumulatívnej) hodnote 50.000,- eur s DPH za rozhodné obdobie (t. j. obdobie predchádzajúcich troch rokov k poslednému dňu lehoty na predkladanie ponúk). Uchádzač v zozname uvedie minimálne jednu (1) poskytnutú službu spĺňajúcu nasledovné parametre: poradenské a konzultačné služby vzťahujúce sa na zadávanie zákaziek (spolu)financovaných z prostriedkov EÚ alebo obdobných fondov a minimálne jednu (1) poskytnutú službu spĺňajúcu nasledovné parametre: poradenské a konzultačné služby vzťahujúce sa na zadávanie zákaziek systémom pre elektronické verejné obstarávanie (EVO) poskytovaným Úradom pre verejné obstarávanie bezodplatne. Viď: 3.1 § 28 ods. 1 písm. a) ZVO: Uchádzač predloží zoznam dodávok tovaru alebo poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky doplneným potvrdeniami o kvalite dodania tovaru alebo poskytnutia služieb s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; ak odberateľom a) bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa ZVO, dokladom je referencia, b) bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa ZVO, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich dodaní, doplneným dokladom, preukazujúcim ich dodanie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli dodané. Minimálna požadovaná úroveň: Uchádzač predloží zoznam poskytnutých služieb rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky (t.j. poskytovanie poradenských a konzultačných služieb pre oblasť verejného a elektronického verejného obstarávania, ktoré zahrňovali aj realizáciu celého procesu verejného obstarávania spojeného so všetkými úkonmi viažucimi sa k uskutočneniu tohto procesu minimálne v rozsahu od oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania/výzvy na predkladanie ponúk po oznámenie o výsledku verejného obstarávania/informácie o uzavretí zmluvy na strane verejného obstarávateľa/obstarávateľa/osoby podľa § 7 ZVO) v celkovej minimálnej úhrnnej (kumulatívnej) hodnote 50.000,- eur s DPH za rozhodné obdobie (t. j. obdobie predchádzajúcich troch rokov k poslednému dňu lehoty na predkladanie ponúk). Uchádzač v zozname uvedie minimálne jednu (1) poskytnutú službu spĺňajúcu nasledovné parametre: poradenské a konzultačné služby vzťahujúce sa na zadávanie zákaziek (spolu)financovaných z prostriedkov EÚ alebo obdobných fondov a minimálne jednu (1) poskytnutú službu spĺňajúcu nasledovné parametre: poradenské a konzultačné služby vzťahujúce sa na zadávanie zákaziek systémom pre elektronické verejné obstarávanie (EVO) poskytovaným Úradom pre verejné obstarávanie bezodplatne alebo systémom pre elektronické verejné obstarávanie s ekvivalentnou funkcionalitou. Systémom s ekvivalentnou funkcionalitou sa rozumie funkcionalita minimálne v rozsahu: zadávanie nadlimitných zákaziek postupom verejnej a užšej súťaže, zadávanie podlimitných zákaziek bez využitia elektronického trhoviska, certifikovaná elektronická aukcia ako súčasť postupu zadávania zákazky, certifikovaná samostatná elektronická aukcia, podpora šifrovania ponúk, podpora predkladania a otvárania ponúk samostatne časť Ostatné a samostatne časť Kritériá, komunikácia so záujemcami/uchádzačmi v režime 1:n a 1:1. III.1.3 Technická alebo odborná spôsobilosť, bod 3.2.1. Namiesto: 3.2.1 Kľúčový expert pre oblasť verejného obstarávania a elektronického verejného obstarávania (v počte minimálne 2 experti) 1. minimálne 3 roky odbornej praxe vo verejnom obstarávaní, pri obstarávaní tovarov, služieb a stavebných prác, v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, 2. profesionálna praktická skúsenosť s riadením procesu verejného obstarávania, ktorú uchádzač u experta preukáže: zoznamom minimálne 5 zákaziek kľúčového experta s aktívnou účasťou na realizácii postupu verejného obstarávania na strane verejného obstarávateľa v zmysle ZVO (t. j. príprava a/alebo realizáciu procesu verejného obstarávania úkonmi viažucimi sa k uskutočneniu tohto procesu), z ktorých minimálne 2 realizované zákazky boli nadlimitné, a minimálne 1 bola (spolu)financovaná z prostriedkov EÚ. 3. profesionálna praktická skúsenosť s riadením procesu elektronického verejného obstarávania, ktorú uchádzač u experta preukáže: zoznamom minimálne 5 zákaziek kľúčového experta komplexne realizovaných prostredníctvom systému EVO prevádzkovaného Úradom pre verejné obstarávanie (Realizovaním zákaziek prostredníctvom systému EVO sa rozumie realizovanie celého postupu zadávania zákazky od jej vyhlásenia po ukončenie, nie len realizovanie elektronickej aukcie v systéme EVO). Viď: 3.2.1 Kľúčový expert pre oblasť verejného obstarávania a elektronického verejného obstarávania (v počte minimálne 2 experti) 1. minimálne 3 roky odbornej praxe vo verejnom obstarávaní, pri obstarávaní tovarov, služieb a stavebných prác, v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, 2. profesionálna praktická skúsenosť s riadením procesu verejného obstarávania, ktorú uchádzač u experta preukáže: zoznamom minimálne 5 zákaziek kľúčového experta s aktívnou účasťou na realizácii postupu verejného obstarávania na strane verejného obstarávateľa v zmysle ZVO (t. j. príprava a/alebo realizáciu procesu verejného obstarávania úkonmi viažucimi sa k uskutočneniu tohto procesu), z ktorých minimálne 2 realizované zákazky boli nadlimitné, a minimálne 1 bola (spolu)financovaná z prostriedkov EÚ. 3. profesionálna praktická skúsenosť s riadením procesu elektronického verejného obstarávania, ktorú uchádzač u experta preukáže: zoznamom minimálne 5 zákaziek kľúčového experta komplexne realizovaných prostredníctvom systému EVO prevádzkovaného Úradom pre verejné obstarávanie (Realizovaním zákaziek prostredníctvom systému EVO sa rozumie realizovanie celého postupu zadávania zákazky od jej vyhlásenia po ukončenie, nie len realizovanie elektronickej aukcie v systéme EVO) alebo systémom pre elektronické verejné obstarávanie s ekvivalentnou funkcionalitou. Systémom s ekvivalentnou funkcionalitou sa rozumie funkcionalita minimálne v rozsahu: zadávanie nadlimitných zákaziek postupom verejnej a užšej súťaže, zadávanie podlimitných zákaziek bez využitia elektronického trhoviska, certifikovaná elektronická aukcia ako súčasť postupu zadávania zákazky, certifikovaná samostatná elektronická aukcia, podpora šifrovania ponúk, podpora predkladania a otvárania ponúk samostatne časť Ostatné a samostatne časť Kritériá, komunikácia so záujemcami/uchádzačmi v režime 1:n a 1:1. VI.2. Ďalšie doplňujúce informácie Namiesto: 1. Súťažné podklady budú dostupné na portáli EVO, resp. profile verejného obstarávateľa osobitnej časti vestníka VO (ďalej len profil VO). Súťažné podklady budú verejne prístupné tak, aby bol umožnený neobmedzený, priamy prístup k nim. Verejný obstarávateľ neposkytne záujemcom súťažné podklady v listinnej podobe. Verejný obstarávateľ neobmedzuje lehotu na prevzatie súťažných podkladov, ale odporúča záujemcom požiadať o súťažné podklady s časovým predstihom, ktorý im umožní využiť v zákonom stanovenej lehote inštitút vysvetľovania súťažných podkladov. Ďalšie podrobnosti týkajúce sa spôsobu dorozumievania sú uvedené v súťažných podkladoch. 3. Splnenie podmienky účasti možno v súlade s ust. § 32 ods. 11 ZVO preukázať čestným vyhlásením záujemcu/uchádzača. Doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 ZVO v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom. Ak uchádzač preukáže splnenie podmienky/podmienok účasti čestným vyhlásením, do čestného vyhlásenia uvedie konkrétne doklady/dokumenty, prostredníctvom ktorých bude následne preukazovať splnenie podmienky účasti, ako aj konkrétne informácie, údaje a dáta, na základe ktorých podmienku/podmienky účasti spĺňa. 4. Hodnotenie splnenia podmienok účasti bude založené na preskúmaní splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia uchádzačov podľa § 26 ZVO, finančného a ekonomického postavenia podľa § 27 ZVO a technickej alebo odbornej spôsobilosti uchádzačov podľa § 28 ZVO v intenciách podmienok uvedených v tejto výzve na predkladanie ponúk. Posúdenie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa postavenia uchádzačov v tomto verejnom obstarávaní sa vykoná z podkladov predložených podľa požiadaviek uvedených v bode III.1.1), III.1.2), III.1.3), tejto výzvy a v súlade so ZVO. Verejný obstarávateľ si v rámci vyhodnotenia splnenia podmienok účasti vyhradzuje možnosť v súlade s § 33 ods. 6 ZVO, resp. metodického usmernenia ÚVO č. 2786-5000/2013 požiadať uchádzačov o vysvetlenie alebo doplnenie predložených dokladov a teda aj čestného vyhlásenia vždy, keď z predložených dokladov nemožno posúdiť ich platnosť alebo splnenie podmienky účasti. V súlade s výkladovým stanoviskom ÚVO č. 16/2013 verejný obstarávateľ požiada v prípade dôvodných pochybností o pravdivosti predloženého čestného vyhlásenia uchádzača o predloženie konkrétnych dokladov, pri ktorých existujú dôvodné pochybnosti spolu s uvedením dôvodov pochybností o pravdivosti. Uchádzač musí doručiť vysvetlenie alebo požadované doplnenie predložených dokladov v lehotách stanovených v cit. ustanovení ZVO, pokiaľ verejný obstarávateľ neurčí dlhšiu lehotu. 5. Zadávanie podlimitnej zákazky sa realizuje systémom elektronického verejného obstarávania prostredníctvom systému elektronického verejného obstarávania (ďalej len systém EVO) na www.evo.gov.sk v rozsahu poskytovania súťažných podkladov a vysvetľovania. 6. Verejný obstarávateľ odporúča, aby súčasťou ponuky uchádzača bol CD/DVD nosič označený názvom Poskytovanie služieb VO/eVO s obsahom kompletnej ponuky uchádzača, ktorý bude určený na účely zverejnenia dokumentov v profile VO. Vo väzbe na zachovávanie mlčanlivosti o obchodnom tajomstve a informáciách označených ako dôverné, uchádzač začierni tie časti dokumentov, ktoré označí ako dôverné. Bližšie informácie sú uvedené v súťažných podkladoch. 7. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo v zmysle § 46 ZVO zadávanie zákazky zrušiť. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo neprijať ani jednu ponuku a neuzavrieť zmluvu so žiadnym uchádzačom v prípade, ak ceny uvádzané v ponukách prekročia predpokladanú hodnotu zákazky (v súlade s ust. § 46 ods. 2 ZVO).. 8. Verejný obstarávateľ stanovil pre potreby zadávania zákazky spôsob elektronickej komunikácie, ak nie je v zadávacej dokumentácii uvedené inak. Komunikácia medzi verejným obstarávateľom a záujemcami/uchádzačmi bude prebiehať v slovenskom jazyku. Doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti uchádzačov so sídlom mimo územia Slovenskej republiky musia byť predložené v pôvodnom jazyku a súčasne musia byť úradne preložené do štátneho jazyka, okrem dokladov predloženych v českom jazyku. Ak sa zistí rozdiel v ich obsahu, rozhodujúci je úradny preklad v štátnom jazyku. Detailné informácie sú uvedené v súťažných podkladoch. 9. Záujemca môže v súlade s ust. § 100 ods. 1 písm. e) ZVO požiadať o vysvetlenie najneskôr šesť pracovných dní pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk prostredníctvom systému EVO, t. j. najneskôr do 13.03.2015 do 12:00 hod. Žiadosti o vysvetlenie zaslané po tejto lehote, budú vrátené, resp. nezodpovedané, nakoľko systém EVO neumožňuje odoslať žiadosť o vysvetlenie po uplynutí definovanej lehoty. 10. Verejný obstarávateľ poskytne vysvetlenie údajov uvedených vo výzve na predkladanie ponúk alebo v súťažných podkladoch v súlade s ust. § 100 ods. 1 písm. e) ZVO bezodkladne, najneskôr do piatich pracovných dní od doručenia žiadosti o vysvetlenie, všetkým zainteresovaným záujemcom prostredníctvom systému EVO. O zverejnení vysvetlenia budú všetci uchádzači upozornení notifikačným e-mailom systému EVO. Verejný obstarávateľ poskytne vysvetlenie najneskôr do 20.03.2015. 11. Pred podpisom zmluvy sa vyžaduje, aby skupina dodávateľov z dôvodu riadneho plnenia zmluvy uzavrela a predložila verejnému obstarávateľovi zmluvu v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, ktorá bude zaväzovať zmluvné strany, aby ručili spoločne a nerozdielne za záväzky voči verejnému obstarávateľovi vzniknuté v súvislosti s realizáciou predmetu zákazky. 12. Lehota viazanosti ponúk: Uchádzač je svojou ponukou viazany od uplynutia lehoty na predkladanie ponúk až do uplynutia lehoty viazanosti ponúk stanovenej verejnym obstarávateľom do 30.11.2015. 13. Verejný obstarávateľ uzavrie rámcovú dohodu s 1 účastníkom s úspešným uchádzačom v lehote viazanosti ponúk na dobu 48 mesiacov s účinnosťou od 01.11.2015. Viď: 1. Súťažné podklady budú dostupné na portáli EVO, resp. profile verejného obstarávateľa osobitnej časti vestníka VO (ďalej len profil VO). Súťažné podklady budú verejne prístupné tak, aby bol umožnený neobmedzený, priamy prístup k nim. Verejný obstarávateľ neposkytne záujemcom súťažné podklady v listinnej podobe. Verejný obstarávateľ neobmedzuje lehotu na prevzatie súťažných podkladov, ale odporúča záujemcom požiadať o súťažné podklady s časovým predstihom, ktorý im umožní využiť v zákonom stanovenej lehote inštitút vysvetľovania súťažných podkladov. Ďalšie podrobnosti týkajúce sa spôsobu dorozumievania sú uvedené v súťažných podkladoch. 3. Splnenie podmienky účasti možno v súlade s ust. § 32 ods. 11 ZVO preukázať čestným vyhlásením záujemcu/uchádzača. Doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti predkladá verejnému obstarávateľovi úspešný uchádzač podľa § 44 ods. 1 ZVO v čase a spôsobom, určeným verejným obstarávateľom. Ak uchádzač preukáže splnenie podmienky/podmienok účasti čestným vyhlásením, do čestného vyhlásenia uvedie konkrétne doklady/dokumenty, prostredníctvom ktorých bude následne preukazovať splnenie podmienky účasti, ako aj konkrétne informácie, údaje a dáta, na základe ktorých podmienku/podmienky účasti spĺňa. 4. Hodnotenie splnenia podmienok účasti bude založené na preskúmaní splnenia podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia uchádzačov podľa § 26 ZVO, finančného a ekonomického postavenia podľa § 27 ZVO a technickej alebo odbornej spôsobilosti uchádzačov podľa § 28 ZVO v intenciách podmienok uvedených v tejto výzve na predkladanie ponúk. Posúdenie splnenia podmienok účasti týkajúcich sa postavenia uchádzačov v tomto verejnom obstarávaní sa vykoná z podkladov predložených podľa požiadaviek uvedených v bode III.1.1), III.1.2), III.1.3), tejto výzvy a v súlade so ZVO. Verejný obstarávateľ si v rámci vyhodnotenia splnenia podmienok účasti vyhradzuje možnosť v súlade s § 33 ods. 6 ZVO, resp. metodického usmernenia ÚVO č. 2786-5000/2013 požiadať uchádzačov o vysvetlenie alebo doplnenie predložených dokladov a teda aj čestného vyhlásenia vždy, keď z predložených dokladov nemožno posúdiť ich platnosť alebo splnenie podmienky účasti. V súlade s výkladovým stanoviskom ÚVO č. 16/2013 verejný obstarávateľ požiada v prípade dôvodných pochybností o pravdivosti predloženého čestného vyhlásenia uchádzača o predloženie konkrétnych dokladov, pri ktorých existujú dôvodné pochybnosti spolu s uvedením dôvodov pochybností o pravdivosti. Uchádzač musí doručiť vysvetlenie alebo požadované doplnenie predložených dokladov v lehotách stanovených v cit. ustanovení ZVO, pokiaľ verejný obstarávateľ neurčí dlhšiu lehotu. 5. Zadávanie podlimitnej zákazky sa realizuje systémom elektronického verejného obstarávania prostredníctvom systému elektronického verejného obstarávania (ďalej len systém EVO) na www.evo.gov.sk v rozsahu poskytovania súťažných podkladov a vysvetľovania. 6. Verejný obstarávateľ odporúča, aby súčasťou ponuky uchádzača bol CD/DVD nosič označený názvom Poskytovanie služieb VO/eVO s obsahom kompletnej ponuky uchádzača, ktorý bude určený na účely zverejnenia dokumentov v profile VO. Vo väzbe na zachovávanie mlčanlivosti o obchodnom tajomstve a informáciách označených ako dôverné, uchádzač začierni tie časti dokumentov, ktoré označí ako dôverné. Bližšie informácie sú uvedené v súťažných podkladoch. 7. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo v zmysle § 46 ZVO zadávanie zákazky zrušiť. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo neprijať ani jednu ponuku a neuzavrieť zmluvu so žiadnym uchádzačom v prípade, ak ceny uvádzané v ponukách prekročia predpokladanú hodnotu zákazky (v súlade s ust. § 46 ods. 2 ZVO).. 8. Verejný obstarávateľ stanovil pre potreby zadávania zákazky spôsob elektronickej komunikácie, ak nie je v zadávacej dokumentácii uvedené inak. Komunikácia medzi verejným obstarávateľom a záujemcami/uchádzačmi bude prebiehať v slovenskom jazyku. Doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti uchádzačov so sídlom mimo územia Slovenskej republiky musia byť predložené v pôvodnom jazyku a súčasne musia byť úradne preložené do štátneho jazyka, okrem dokladov predloženych v českom jazyku. Ak sa zistí rozdiel v ich obsahu, rozhodujúci je úradny preklad v štátnom jazyku. Detailné informácie sú uvedené v súťažných podkladoch. 9. Záujemca môže v súlade s ust. § 100 ods. 1 písm. e) ZVO požiadať o vysvetlenie najneskôr šesť pracovných dní pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk prostredníctvom systému EVO, t. j. najneskôr do 31.03.2015 do 12:00 hod. Žiadosti o vysvetlenie zaslané po tejto lehote, budú vrátené, resp. nezodpovedané, nakoľko systém EVO neumožňuje odoslať žiadosť o vysvetlenie po uplynutí definovanej lehoty. 10. Verejný obstarávateľ poskytne vysvetlenie údajov uvedených vo výzve na predkladanie ponúk alebo v súťažných podkladoch v súlade s ust. § 100 ods. 1 písm. e) ZVO bezodkladne, najneskôr do piatich pracovných dní od doručenia žiadosti o vysvetlenie, všetkým zainteresovaným záujemcom prostredníctvom systému EVO. O zverejnení vysvetlenia budú všetci uchádzači upozornení notifikačným e-mailom systému EVO. Verejný obstarávateľ poskytne vysvetlenie najneskôr do 09.04.2015. 11. Pred podpisom zmluvy sa vyžaduje, aby skupina dodávateľov z dôvodu riadneho plnenia zmluvy uzavrela a predložila verejnému obstarávateľovi zmluvu v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, ktorá bude zaväzovať zmluvné strany, aby ručili spoločne a nerozdielne za záväzky voči verejnému obstarávateľovi vzniknuté v súvislosti s realizáciou predmetu zákazky. 12. Lehota viazanosti ponúk: Uchádzač je svojou ponukou viazany od uplynutia lehoty na predkladanie ponúk až do uplynutia lehoty viazanosti ponúk stanovenej verejnym obstarávateľom do 30.11.2015. 13. Verejný obstarávateľ uzavrie rámcovú dohodu s 1 účastníkom s úspešným uchádzačom v lehote viazanosti ponúk na dobu 48 mesiacov s účinnosťou od 01.11.2015. 14. Verejný obstarávateľ umožňuje záujemcom za účelom preukázania splnenia podmienok účasti uvádzať aj skúsenosti so systémami pre elektronické verejné obstarávanie s ekvivalentnou funkcionalitou, akú má systém EVO, avšak v rámci realizácie predmetu zákazky bude striktne vyžadovať zadávanie zákazky prostredníctvom systému EVO. Z uvedeného dôvodu vyžaduje verejný obstarávateľ pred podpisom zmluvy predložiť čestné vyhlásenie o spôsobilosti úspešného uchádzača zadávať zákazky prostredníctvom systému EVO. IV.2.2. Podmienky na získanie súťažných podkladov a doplňujúcich Namiesto: 23.03.2015 12:00 Viď: 10.04.2015 12:00 IV.2.3. Lehota na predkladanie ponúk Namiesto: 23.03.2015 13:00 Viď: 10.04.2015 12:00 IV.2.4. Podmienky otvárania ponúk Namiesto: 23.03.2015 13:00 Viď: 16.04.2015 14:00
7752 - IOX publikovaná vo Vestníku číslo 70/2015
V oznámení 04875-WYS verejného obstarávateľa/obstarávateľa Národný ústav certifikovaných meraní vzdelávania, Žehrianska 9, 851 07 Bratislava - mestská časť Petržalka zverejnenom vo VVO č. 043/2015 zo dňa 02.03.2015 boli nesprávne zverejnené údaje IV.2.4. Podmienky otvárania ponúk Namiesto: 23.03.2015 13:00 Viď: 16.04.2015 14:00 Namiesto: 16.04.2015 14:00 Viď: 10.04.2015 13:00

Súvisiace oznámenia

Profil Obstarávateľa


Dôležité